Jak wynika z przeprowadzonego ostatnio badania w tym roku blisko 80% polskich konsumentów prezenty świąteczne kupi w sieci. Podobny trend widać również w innych krajach regionu.
reklama
Z badania firmy Fedex wynika, że 79% Polaków, 82% Czechów i 72% Węgrów tegoroczne prezenty świąteczne kupi w sklepach internetowych. Z 27 milionami internautów, Polska stanowi jeden z najbardziej rozwiniętych krajów regionu pod względem korzystania z sieci. Według danych firmy Gemius, Polscy internauci nie stronią od zakupów w sieci – przynajmniej raz zrobiło to 56% z nich. Wiele wskazuje na to, że podczas tegorocznego sezonu świątecznego ten odsetek jeszcze wzrośnie.
Czy najmłodsi pełnoletni najchętniej kupują w sieci? Niekoniecznie… W każdym z badanych krajów, nieco inna grupa wiekowa okazała się najbardziej chętna, by poszukiwać prezentów świątecznych w sieci. Łukasz Wróbel, dyrektor zarządzający FedEx Express w Polsce informuje, że wśród naszych czeskich sąsiadów, najmłodsza badana grupa faktycznie okazała się najbardziej zaznajomiona z tematem zakupów online. W grupie wiekowej 18-24, aż 89% badanych planuje świąteczne zakupy w sieci. W Polsce, dominują nieco starsi internauci (25-34 z wynikiem 89%), a na Węgrzech największe zainteresowanie wykazują ci z grupy 35-44 lata (78%).
Badanie pokazuje również wysokie zainteresowanie zakupami online wśród seniorów – ponad dwie trzecie (68%) badanych Polaków w wieku 65+ planuje prezenty kupić online. Podobnie wyglądają plany zakupowe węgierskich (72%) i czeskich (76%) seniorów.
Badanie zostało przeprowadzone przez Lightspeed Research w drugiej połowie listopada wśród konsumentów z Polski, Czech i Węgier. W każdym z krajów w badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 osób w wieku 18-89 lat. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI.
Źródło: FedEx
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|