Rewolucja, na którą wszyscy oczekiwali, już trwa i przewodzi jej Polska, wyprzedzając resztę Europy - wynika z raportu zanox Mobile Performance Barometer. Równie ciekawie wygląda podział urządzeń mobilnych za pomocą, których kupujemy w sieci. Tu przoduje marka Apple - 75% udziału w rynku.
reklama
Zanox podsumował ostatni rok na rynku m-commerce, transakcji zawieranych przy pomocy urządzeń mobilnych: telefonów i tabletów. Z badań zanox Mobile Performance Barometer wynika, że długo oczekiwana rewolucja w sektorze mobilnym trwa od 2011 roku. Według firmy zanox zmiany, które prognozowali analitycy, zaczęły się dużo wcześniej niż sądzono. To samo można powiedzieć o tabletach, które mimo dużego wzrostu sprzedaży nie były jeszcze poważnie traktowane przez marketerów.
Z badań wynika, że Polacy przekonali się do systemu operacyjnego Google. W 43% przypadków to właśnie Android był wykorzystywany do zawierania transakcji mobilnych. Pod tym względem ustępujemy tylko Hiszpanii, gdzie udział Androida wynosi 44%. Taki rezultat różni się od wyników łącznych z krajów i regionów, które wzięły udział w badaniu. W Niemczech, Włoszech, Francji, Hiszpanii, krajach Beneluksu, Skandynawii i Polsce króluje iPad - 50%. Tablet Apple dominuje przede wszystkim w Niemczech - 79% transakcji.
Jednak system operacyjny iOS zaczyna systematycznie zmniejszać swoje udziały na rzecz Androida. Jeśli podsumować wszystkie urządzenia pracujące pod kontrolą iOS (iPhone, iPod i iPad), to system notuje spadek o 7 punktów procentowych na przestrzeni ostatniego roku, z 82% do 75%.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|