Zakupy grupowe: zamiast kupna, rezerwacja

27-04-2011, 21:04

Serwis Rabatkowo chce powalczyć na dynamicznym rynku zakupów grupowych, zmieniając model realizacji transakcji. Zamiast kupna wprowadza rezerwacje voucherów, a płatności regulowane mają być dopiero przy odbiorze towaru lub usługi. Poprzeczka rabatów jednak się obniża.

Do tej pory Rabatkowo pełniło funkcję agregatora zakupów grupowych. Wprowadzając nową funkcjonalność, zmienia nieco model biznesowy serwisu.

>> Czytaj też: Zakupy grupowe interesują fiskusa

Sonda
Czy płatność po wykorzystaniu voucheru to dobre rozwiązanie?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Klient nie będzie płacił za voucher, a dokona jego rezerwacji. Wykonanie tego kroku będzie oznaczać, że klient zapisał się na zniżkę i jeśli liczba takich rezerwacji przekroczy określone przez sprzedawcę minimum, wówczas klienci będą mogli skorzystać z kuponu rabatowego. Jest to w pewnym sensie powrót do początkowego modelu zakupów grupowych na polskim rynku, który jednak nie całkiem sprawdził się, a rozkwit tego typu serwisom zapewniły oferty ważne niezależnie od liczby klientów.

Rabatkowo, wprowadzając zmiany, chce w ten sposób wyświetlać więcej ofert niż dotychczas. Na zmianach mają skorzystać także firmy dostarczające vouchery. Rezerwacja kuponów i brak płatności w systemie pre-paid za kupon oznacza, że sprzedawca otrzyma pieniądze od klienta, dopiero gdy ten przyjdzie do lokalu i dokona zakupu usługi lub produktu.

>> Czytaj też: Zakupy grupowe w Orange na kartę okazały się sukcesem?

Rabatkowo chce jednak oferować partnerom możliwość zamieszczania ofert już od 10%, gdy inne serwisy robią to od min. 50%. W ten sposób może zachęcić do współpracy firmy, które dopiero rozpoczynają działalność w sieci, a jednocześnie spróbuje czegoś, co jeszcze nikomu na polskim rynku się nie udało.

Więcej na: rabatkowo.pl


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy