Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Z nowoczesnych technologii korzysta ponad 90% polskich szkół. Czy przekłada się to na cyfrowe kompetencje uczniów?

27-11-2017, 15:26

32% nauczycieli wykorzystuje multimedialne pomoce naukowe podczas każdej lekcji, 44% posługuje się nimi kilka razy w tygodniu. Czy to wystarczy, by rozwijać u uczniów tak potrzebne kompetencje cyfrowe? Niekoniecznie. Podczas zajęć używane są bowiem jedynie najprostsze technologie informacyjno-komunikacyjne.

robot sprzątający

reklama


Smartfon jako wsparcie procesu dydaktycznego?

Już ponad 90% szkół jest wyposażonych w podstawowe cyfrowe narzędzia edukacyjne. Lekcje z wykorzystaniem komputerów prowadzi 98% nauczycieli, interaktywnych tablic używa 56%. To dobre wyniki, jednak do ideału polskim szkołom jeszcze wiele brakuje. Zaawansowane technologie cyfrowe są używane w placówkach edukacyjnych rzadko. Smartfony jako narzędzia wspierające naukę wykorzystuje zaledwie 29% pedagogów. Jeszcze mniej posługuje się podczas lekcji tabletami (12%). Interfejsy pomiarowe, roboty czy klocki do programowania są dostępne tylko w 3% szkół.

Cały artykuł dostępny w portalu rodzicwie.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: infowire.pl



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E