Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Obie firmy zawarły porozumienie, które może doprowadzić do zakończenia wojny między serwisem a wytwórniami muzycznymi.

YouTube nawiązuje współpracę z Universal Music Group, największą wytwórnią muzyczną świata. Zazwyczaj obie firmy znajdują się po przeciwnych stronach barykady, tym razem jednak postanowiły połączyć wysiłki, by móc razem czerpać korzyści finansowe.

Universal Music Group udostępni pod koniec roku około 10 tysięcy plików muzycznych, które oglądać będzie można za pośrednictwem strony Vevo.com, kanału Vevo w serwisie YouTube oraz za pomocą specjalnego odtwarzacza muzycznego, który będzie można umieszczać m.in. na stronach serwisów społecznościowych.

Firmy zamierzają zarabiać na reklamach, które będą się wyświetlać na stronach, a także przed samymi utworami muzycznymi. Odtwarzacz będzie posiadał także przycisk pozwalający na szybkie zakupienie utworu poprzez iTunes lub Amazon.com - informuje agencja AP.

Wytwórnia zamierza zainwestować w projekt kilkadziesiąt milionów dolarów, wierząc, że na reklamach na stronach z muzyką można zrobić prawdziwy interes. Vevo w całości będzie należało do Universal, natomiast Google, właściciel serwisu YouTube, dostarczy niezbędną technologię.

Doug Morris, dyrektor generalny w Universal, dodał, że wytwórnia prowadzi rozmowy z pozostałymi trzema największymi graczami na rynku - Warner Music Group Corp., Sony Music Entertainment oraz EMI Group Ltd. - na temat możliwości udziału w tym przedsięwzięciu.

Możliwe, że porozumienie obu firm jest pierwszym krokiem na drodze do zaprzestania ciągłej walki. Nie służy ona bowiem ani YouTube, ani wytwórniom muzycznym, ani też artystom.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *