Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Yahoo ułatwi nawigację w wynikach wyszukiwania

28-11-2007, 13:32

Strukturyzowanie wyników wyszukiwania ma być tym, co odróżni wyszukiwarkę Yahoo od Google i innych konkurentów - ujawnił wiceprezes firmy Yahoo Ricardo Baeza-Yates.

Ricardo Baeza-Yates ujawnił serwisowi PC World, że plany jego firmy idą w kierunku ułatwienia nawigacji w wynikach wyszukiwania.

Po wpisaniu zapytania do Yahoo Search użytkownik oprócz standardowej listy wyników ujrzy rozwijane menu. Jeśli np. wpisał do wyszukiwarki słowo "laptop" w menu będą znajdować się nazwy marek, stosowanych w laptopach technologii itd. Po wybraniu pozycji z menu użytkownik otrzyma listę stron poświęconych danemu urządzeniu i np. linki do sklepów, w których można je nabyć.

Nie wiadomo kiedy taka funkcja zostanie wprowadzona. Baeza-Yates powiedział jedynie, że stanie się to szybko.

Również konkurenci Yahoo w ostatnim czasie pracowali nad zmianami w organizowaniu wyników wyszukiwania, ale ich podejście koncentruje się raczej na udostępnianiu w wynikach różnorodnych treści (klipów wideo, map itd.). Google realizuje taki model pod nazwą Universal Search. Z kolei wyszukiwarka Ask.com udostępnia różne treści w wynikach wyszukiwania prezentowanych w trzech kolumnach.

Yahoo planuje również przyśpieszyć i ulepszyć wyszukiwanie lokalne poprzez rozmieszczenie w różnych krajach centrów danych. Firma patrzy natomiast ostrożnie na technologie semantyczne, które pozwalają na kierowanie do wyszukiwarki zapytań w "naturalnym języku".

W ocenie Baeza-Yatesa trudno będzie stworzyć wyszukiwarkę, która potrafiłaby "rozumieć" wiele języków jednocześnie. Poza tym użytkownicy nawet jeśli wpisują do wyszukiwarki takie zapytanie, nie zawsze dbają o poprawność gramatyczną.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PC WORLD