Wytwórnie przejrzały na oczy?
Największe wytwórnie muzyczne zainwestowały w końcu we własny sklep internetowy z plikami z muzyką. Liczą, że uda im się w ten sposób zdetronizować dominującą pozycję iTunes na tym rynku. Atutem oferty ma być brak zabezpieczeń plików.
Gbox to nowy serwis, gdzie można ściągnąć utwory muzyczne, do których prawa posiadają największe wytwórnie, w tym Universal Music i Sony BMG. Sprzedawane pliki nie będą zabezpieczone w systemie DRM - donosi BBC.
Nowy serwis współpracować będzie z Google w zakresie reklamy - za każdym razem, gdy w wyszukiwarce internauta wpisze tytuł utworu bądź artystę, mają się pojawiać linki do sklepu. Co więcej liczy on na współpracę z serwisami społecznościowymi, takimi jak MySpace.
Idea tej współpracy polegać by miała na możliwości wklejenia do swojego bloga czy profilu listy piosenek, które internauta chciałby otrzymać. Odnośniki wiodłyby do Gbox, gdzie za kwotę 99 centów można będzie nabyć utwory jako prezent.
- Jesteśmy zdecydowani, by szukać nowych możliwości zwiększenia dostępności utworów naszych artystów, jednocześnie oferując konsumentom największy wybór tego, gdzie i jak chcą kupować muzykę i się nią cieszyć - powiedział przedstawiciel Universal, uzasadniając krok firmy.
Póki co, muzykę ściągać mogą jedynie Amerykanie.