Głównym celem Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF) ma być umożliwienie odbierania i wysyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych między wykonawcą (przedsiębiorcą), a zamawiającym (instytucją publiczną). Na razie udostępniono ją tylko do celów rejestracyjnych.
reklama
Uruchomienie Platformy Elektronicznego Fakturowania jest kolejnym krokiem do pełnego wdrożenia w Polsce europejskiej Dyrektywy 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych.
Obowiązek przetwarzania faktur o standardzie unijnym zacznie posiadać moc prawną od 18 kwietnia. Po tej dacie, zamawiający muszą być w stanie przyjąć fakturę od wykonawcy w postaci określonej przez dyrektywę. Dla zamawiających zmiany oznaczają niższe koszty obsługi zamówień oraz ułatwioną dostępność do rynku zamówień publicznych w Unii Europejskiej.
Firmy realizujące zamówienia publiczne mogą zakładać swoje profile. Tomasz Kuciel z firmy EDISON S.A. - członka Konsorcjum PEF Expert, pełniącego w tym projekcie funkcję brokera dla Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. - informuje, że od 1 do 17 kwietnia, do godz. 23:59, Platforma będzie dawać jedynie możliwość rejestracji, a od 18 kwietnia będzie w pełni funkcjonalna, tzn. umożliwi przesłanie dokumentów.
Rejestracji można dokonać na tej stronie. Korzystanie z PEF jest bezpłatne.
Źródło: inPlus Media
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|