Naciągacze sięgnęli po kolejny temat mogący zyskać popularność w sieci, byleby jak najwięcej zarobić na nieostrożnych użytkownikach Facebooka.
reklama
Oszuści wykorzystujący łatwowierność i zaciekawienie internautów nie próżnują. Półtora tygodnia temu ostrzegaliśmy przed nową falą wymuszeń „lajków” - na tablicach naszych facebookowych znajomych mogliśmy wtedy zobaczyć wiadomość o tym, że Rosja dokonała agresji na Polskę. Nieco wcześniej naciągacze straszyli wirusem Ebola, który rzekomo pojawił się już w naszym kraju.
Teraz - w obliczu wygranej polskich siatkarzy w mistrzostwach świata - nie mogło na Facebooku zabraknąć fałszywych informacji nawiązujących do tego wydarzenia. Jeden z Czytelników Dziennika Internautów podesłał nam przykład takiej wiadomości:
Kliknięcie w link widniejący na tablicach ofiar tego przekrętu prowadzi do fałszywego serwisu informacyjnego - w tym przypadku mamy do czynienia ze stroną informacje-codzienne.pl, ale na pewno pojawią się też inne o podobnych nazwach. Aby zapoznać się z linkowanym materiałem, użytkownik jest proszony o podanie numeru telefonu i wpisanie kodu wysłanego mu SMS-em.
Choć media wielokrotnie ostrzegały przed oszustwami tego typu, wciąż nie wszyscy wiedzą, że wykonanie powyższych poleceń jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie biuletynu SMS, za który będziemy płacić aż do momentu wypisania się z subskrypcji, co nie jest łatwe. W niektórych przypadkach jedynym wyjściem może być zablokowanie usług premium przez operatora.
Dodatkowo na facebookowym profilu pechowego użytkownika zostanie opublikowana fałszywa wiadomość o możliwej powtórce finału MŚ, wabiąca w pułapkę kolejne osoby. Jeśli zauważysz podejrzany link na tablicach swoich znajomych, nie wahaj się więc ostrzec ich przed zagrożeniem.
Czytaj także: Nie daj się nabrać na nowy sposób naciągania na płatne subskrypcje SMS
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Wziąłeś udział w Ice Bucket Challenge? Uważaj na fałszywe potwierdzenie wpłaty
|
|
|
|
|
|