W poniedziałek (26 lipca) MSZ uruchomił internetowy system zgłaszania podróży zagranicznych, który w przypadku zagrożenia, np. trzęsieniem ziemi lub tsunami, umożliwi polskim konsulatom na całym świecie szybki kontakt z naszymi obywatelami.
reklama
MSZ zachęca wszystkich Polaków wyjeżdżających za granicę do zgłoszenia wyjazdu poprzez stronę internetową www.e-konsulat.gov.pl. Rejestracja podróży jest dobrowolna.
Rzecznik resortu Piotr Paszkowski podkreślił w rozmowie z PAP, że system zgłaszania podróży zagranicznych może okazać się bardzo przydatny szczególnie w sytuacjach kryzysowych.
W ostatnich latach takie dramatyczne zdarzenia, które wymagały kontaktu z polskimi obywatelami, to np. tsunami w Azji Południowo-Wschodniej, trzęsienia ziemi we Włoszech, na Haiti i w Chile, konflikty zbrojne w różnych regionach świata czy lawiny błotne w Andach.
- W tej chwili Polak podróżujący za granicą informacje o istniejących zagrożeniach czerpie głównie z mediów, ale gdy przebywa w egzotycznym miejscu i jest odcięty od bieżącej informacji, jego sytuacja staje się bardzo trudna. Uruchomienie nowego systemu pozwoli nam w krótkim czasie dotrzeć do takiej osoby - powiedział Paszkowski.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Wybierasz się w zagraniczną podróż? Zarejestruj się w MSZ
PAP
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|