Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Witryny społecznościowe to przede wszystkim komunikacja ze znajomymi

16-11-2011, 13:46

Częściej niż z rodziną w serwisach społecznościowych rozmawiamy z przyjaciółmi czy dalszymi znajomymi.

robot sprzątający

reklama


Firma analityczna PewResearch sprawdziła niedawno, do czego amerykańscy użytkownicy najchętniej wykorzystują media społecznościowe. Aż 67% z nich wskazało jako główny powód pozostawanie w kontakcie z aktualnymi znajomymi.

Czytaj także: Facebooka zalała fala pornografii

Dla niewielu mniej, bo 64% witryny takie, jak Facebook, Twitter, MySpace czy LinkedIn, służą do podtrzymywania kontaktów rodzinnych. Połowa ankietowanych korzysta natomiast ze społecznościowych narzędzi, by utrzymywać relacje z dawnymi znajomymi.

Media społecznościowe często służą również do rozwijania swoich pasji. 14% pytanych użytkowników jako głównych powód wykorzystywania tego typu witryn wskazało właśnie chęć odnalezienia znajomych z podobnymi zainteresowaniami. Poznawanie nowych osób, bez dokładniejszych wytycznych to cel korzystania z usług społecznościowych dla niemal co dziesiątego ankietowanego.

Czemu korzystamy z witryn społecznościowych?
fot. - Czemu korzystamy z witryn społecznościowych?
Przy odpowiednio zbudowanej sieci kontaktów Facebook czy Twitter mogą być również z powodzeniem wykorzystywane do śledzenia aktualnych wydarzeń. Dla 5% respondentów witryny społecznościowe służą głównie do monitorowania znanych gwiazd, sportowców czy polityków. Łatwiejszemu śledzeniu nowych doniesień ze świata ma służyć w Facebooku Ticker, a także jego odpowiednik udostępniony niedawno dla użytkowników Twittera.

Czytaj także: 4chan uległ pod naporem ataku DDoS


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PewResearch