Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wielka Brytania: Reklamy w sieci więcej niż w telewizji

01-10-2009, 08:26

Mimo ogólnego spadku wydatków na reklamę, segment online wzrósł. Dzięki temu udało mu się wyprzedzić telewizję i stać się największym medium reklamowym w Zjednoczonym Królestwie.

Wydatki na reklamę w internecie w Wielkiej Brytanii w pierwszej połowie 2009 roku wyniosły 1,75 miliarda funtów i były wyższe niż rok wcześniej o 4,6 procent. Cały rynek w tym czasie zanotował spadek o 16,6 procent. Pozwoliło to internetowi zwiększyć udział do 23,5 procent, wyprzedzając tym samym telewizję - po raz pierwszy w historii.

W całym 2008 roku wydatki na reklamę w internecie wyniosły 3,35 miliardów funtów, co odpowiadało 19,2-procentowemu udziałowi w całym rynku. Roczny wzrost wyniósł wtedy 17,1 procent. Pomimo spadku skali wzrostu, ten segment nadal zyskuje kosztem innych mediów.

Jak podaje jeszcze brytyjski oddział IAB, Zjednoczone Królestwo pozostaje światowym liderem pod względem udziału reklamy internetowej w całości wydatków. Firma przedstawiła także główne branże, które wydają najwięcej na reklamę w sieci - IT (19,1%), firmy telekomunikacyjne (13,3%) oraz finansowe (13,2%).

Jako kluczowe czynniki dalszego wzrostu reklamy w internecie IAB wymienia przede wszystkim fakt większego zainteresowania reklamą w serwisach oraz ofertą agencji reklamowych. Pojawiają się także nowe typy reklam (m.in. wideo). Rośnie rynek handlu elektronicznego, zwiększa się również dostępność internetu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IAB UK