Struktura polskiego rynku reklamy coraz bardziej zbliża się do modelu krajów rozwiniętych. Analitycy są zgodni - przed nami kolejne tłuste lata.
Z raportu IAB Polska (Związku Pracodawców Branży Internetowej), do którego dotarła Gazeta Prawna, wynika, że w 2007 roku na reklamę w internecie firmy wydały 600 milionów złotych. Branża tym samym pokonała granicę wydatków reklamowych w stacjach radiowych. Te zarobiły w zeszłym roku około 533 milionów złotych.
Polska potwierdza tym samym trend, jaki obserwować można w krajach rozwiniętych. W Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę w Sieci (2 miliardy funtów) już w 2006 roku przekroczyły przychody prasy (1,9 miliarda funtów) z tego tytułu. Z badań IAB wynika, że w przyszłym roku reklama w internecie wyprzedzi reklamę w telewizji.
Raport, który ukazać ma się w maju br. będzie znacznie bardziej szczegółowy niż poprzednie. W analizie uwzględniona bowiem zostanie m.in. reklama w postaci linków internetowych, wykorzystywanych w dużej mierze przez wyszukiwarki.
Firmy badające branżę reklamową nie mają wątpliwości co do świetlanej przyszłości. Reklama w internecie ma wzrosnąć w tym roku o 35 proc. (według CR Media Consulting), w samych wyszukiwarkach o 75 proc. (według NetSprint).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|