Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wideo na konsolach coraz popularniejsze

15-12-2011, 15:30

Użytkownicy coraz chętniej przeglądają na konsolach materiały wideo z sieci, a jednocześnie znacznie rzadziej sięgają po krążki DVD.

robot sprzątający

reklama


Według firmy badawczej Nielsen konsole do gier coraz częściej wykorzystywane są raczej jako domowe centra rozrywki. Oglądanie wideo czy surfowanie w sieci z poziomu Xboksa czy PlayStation nie jest dla nikogo zaskoczeniem.

Czytaj także: Samsung udostępni urządzenie z Google TV

Jak się okazuje, tylko w ciągu roku popularność materiałów wideo na konsolach wzrosła o około 7%. Tego typu treści najczęściej przeglądane były w 2011 roku na Nintendo Wii (33%), a na kolejnych pozycjach znalazły się PlayStation 3 (15%) oraz Xbox (14%).

Konsola od Nintendo była najczęściej wykorzystywana również przy okazji gier offline (55%). Bez połączenia z siecią z aplikacji nie korzysta aż 66% użytkowników urządzenia Microsoftu. Znacznie mniejszą popularnością cieszyła się innego rodzaju rozrywka z wykorzystaniem konsol, jak słuchanie muzyki czy przeglądanie internetu (w granicach 5%). 

Najczęstsze zastosowania konsol
fot. - Najczęstsze zastosowania konsol
Jak informowaliśmy niedawno, tylko w ubiegłym miesiącu wideo w sieci oglądało aż 1,2 miliarda osób. Łącznie użytkownicy w z całego świata obejrzeli ponad 201,4 miliarda materiałów - poinformowała firma badawcza comScore. Coraz większa popularność filmików z internetu przeglądanych na telewizorach może być niezwykle istotna dla popularyzacji Google TV, ale także konkurencyjnych rozwiązań przygotowywanych chociażby przez Sony czy firmę Apple.

Czytaj także: Sony chce dostępu do telewizji dzięki internetowi


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nielsen