Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wątpliwości wokół rozstrzygania aukcyjnych sporów

13-04-2008, 18:16

Centrum Rozstrzygania Sporów, o którym informowaliśmy w poprzedniej wiadomości to inicjatywa, która może być odebrana jako krok ku lepszemu, ale może też budzić kontrowersje. W założeniu ma ono pomóc w rozstrzyganiu nieporozumień transakcyjnych pomiędzy użytkownikami. Albo - jak zwracają uwagę krytycy - sprawić, by użytkownicy rozstrzygali sprawy pomiędzy sobą, bez angażawania w swój spór administratorów.

Jak już wspomnieliśmy poprzednio, Centrum ma być przydatne w sytuacjach, gdy np. dostawa towaru znacząco się przedłuża, gdy otrzymany towar znacząco różni się od przedstawionego w opisie aukcji lub w przypadku nieuznawania reklamacji. Znaleźć je można w zakładce Moje Allegro - Aukcje - Centrum sporów.

W praktyce za jego pośrednictwem dokonuje się tylko tego, co i tak można było do tej pory wykonać za pośrednictwem e-maili, czyli napisać skargi i załączyć skany odpowiednich dokumentów.

Spór toczony w ten sposób może trwać nawet do 90 dni i dopiero wtedy, jeśli nadal pozostanie nierozstrzygnięty, automatycznie zostanie zakończony, a sprawa przekazana administratorom. Czyli znacznie później, niż gdyby po krótkiej wymianie korespondencji e-mailowej od razu skontaktować się z pracownikami Allegro.

Jak zauważają sceptycy, takie wydłużenie procedury może mieć dla innych kupujących/sprzedających fatalne następstwa w przypadku wyjątkowo opornego kontrahenta, który w sporze nie wykaże minimum dobrej woli. Dlaczego? Ponieważ w międzyczasie może w podobny sposób zachować się wobec innych aukcjonerów.

Nie jest to jedyna wątpliwość dotycząca Centrum. Jak zauważył Jacek Z. Strzembkowski z serwisu Aukcje.org, 90-dniowy termin sporu może przeszkodzić w uzyskaniu zwrotu prowizji za towar, którego sprzedaż nie została sfinalizowana.

Sonda
Czy zdarzyło Ci się kiedyś prowadzić spór z kontrahentem na Allegro?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Strzembkowski wskazuje na fakt, iż według zasad ustalonych przez Allegro termin wypełnienia formularza zwrotu prowizji wynosi 45 dni, a jednym z warunków przyznania zwrotu jest wykorzystanie wszelkich sposobów na skontaktowanie się z klientem. Czyli również wykorzystanie procedury Rozstrzygania Sporów.

Obawy w tym zakresie rozwiewa jednak Patryk Tryzubiak z Allegro.pl, zapewniając, że Centrum Rozwiązywania Sporów i procedura zwrotu prowizji są traktowane jako dwa niezależne mechanizmy, z których można korzystać równocześnie.

Należy jednak o rozłączności mechanizmów pamiętać, aby przypadkiem nie przegapić odpowiednich terminów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *