Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Walka prasy z internetem jest skazana z góry na porażkę

Marcin Król 28-10-2009, 15:29

Sądzi się powszechnie - i w znacznej mierze niesłusznie - że to internet zabija prasę i czasopisma. Jednak istnieją przykłady i dowody na to, że internet może pomagać prasie. Walka prasy z Internetem jest skazana z góry na porażkę - pisze prof. Marcin Król w komentarzu dla "Dziennika Gazety Prawnej".

(...)

Sądzi się powszechnie - i w znacznej mierze niesłusznie - że to internet zabija prasę i czasopisma. Niewątpliwie z dzisiejszej perspektywy widać, że wielkie światowe (i polskie) dzienniki uczyniły poważny błąd udostępniając swoją zawartość w Internecie za darmo. Tego już zmienić się nie da. Jednak istnieją przykłady i dowody na to, że internet może pomagać prasie, ponieważ powoli przestaje być traktowany wyłącznie usługowo, to znaczy wyłącznie jako dostarczyciel krótkich i szybko zmieniających się informacji. Walka prasy z Internetem jest skazana z góry na porażkę, próby współpracy mogą być owocne.

Próby takie powinny polegać przede wszystkim na publikowaniu w Internecie wiadomości i komentarzy na bardzo wysokim poziomie, to znaczy na odejściu od zjawiska polegającego na traktowaniu Internetu jako śmieciarni. Za przykład niech posłuży szeroko dyskutowana sprawa blogów. Blogi dziennikarskie powinny stanowić bardzo sumienne i wysokiej próby uzupełnienie krótkich z konieczności komentarzy prasowych, a nie pisane "na luzie" komentarze konstruowane na zasadzie "co mi tylko przyszło do głowy". Takie blogi mogą z kolei zachęcać czytelników do poważnej dyskusji, która potem mogłaby zostać wykorzystana z powrotem w prasie.

Więcej w Dziennik.pl w artykule "Upadek prasy - upadkiem demokracji"

Marcin Król, historyk idei, wieloletni redaktor naczelny pisma "Res Publica"

dziennik.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *