Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Chociaż w Polsce tradycja walentynek jest stosunkowo nowa, to okazuje się, że na prezenty dla ukochanej osoby Polacy wydadzą podobne kwoty, co mieszkańcy Europy Zachodniej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Groupon.

robot sprzątający

reklama


Większość Polaków postrzega walentynki, jako okazję do rozpieszczania ukochanej osoby. Jaki zatem budżet przewidują na ten dzień? Badanie wykazało, że spora grupa (22%) wyda pomiędzy 100 a 149 PLN. Najmniej osób zdecyduje się na wydatek przekraczający 1000 PLN (1% ankietowanych). Co ciekawe, aż 11% respondentów zadeklarowało, że nie poniesie żadnych kosztów związanych z walentynkami.

Jak Polacy wypadają na tle innych mieszkańców Europy?

Przeprowadzone badania wykazują, że dorównujemy poziomem walentynkowych wydatków takim państwom jak Włochy czy Hiszpania. Respondenci z tych krajów najczęściej zaznaczali odpowiedź, że przeznaczą na walentynki 25-49 EUR (105-205 PLN). Ankietowani, którzy wydadzą najwięcej w święto zakochanych to mieszkańcy Belgii i Francji. 20% Belgów wyda w dniu św. Walentego aż 100-149 EUR (417-620 PLN), z kolei Francuzi 50-74 EUR (210-315 PLN).

Oszczędnym narodem okazali się obywatele Wielkiej Brytanii. Aż 26% ankietowanych Brytyjczyków przeznaczy na upominek zaledwie 10-24 GBP (55-134 PLN), natomiast 25% respondentów kwotę pomiędzy 25-49GBP (135 a 275 PLN). Z przeprowadzonych badań wynika, że dla znacznej części ankietowanych z Niemiec i Austrii walentynki nie wiążą się jakimikolwiek kosztami. Kolejno 15% i 14% mieszkańców tych niemieckojęzycznych państw deklaruje, że na plany z okazji święta zakochanych nie przeznaczy żadnej kwoty pieniędzy.

Dragon Images / Shutterstock

Dragon Images / Shutterstock

Na co Polacy najchętniej wydadzą pieniądze w walentynki?

Wśród ankietowanych znalazło się grono osób, dla których głównym wydatkiem walentynkowym będzie pierścionek zaręczynowy. Należą jednak oni do mniejszości, jedynie 1% oznajmiło, że w dzień zakochanych zamierza się oświadczyć. Najwięcej polskich respondentów (41%) zdecyduje się na kupno symbolicznego prezentu.

W Hiszpanii (45%) i Belgii (43%) większość respondentów spędzi ten wieczór na romantycznej kolacji. Co ciekawe, jedynie 4% ankietowanych z Włoch zdecyduje się na wyjście do restauracji. Większość mieszkańców tego kraju woli przygotować uroczysty posiłek w domu (43%).

Niespodzianki bez okazji

Poza walentynkami, rocznicami i specjalnymi okazjami zdarza się nam wydawać pieniądze na małe niespodzianki bez konkretnego powodu. Większość Polaków zdobywa się na taki gest parę razy w roku (42%). Wynik ten jest zbliżony do kilku innych ankietowanych krajów: Francja (47%), Hiszpania (36%), Belgia (44%).

Skrajne przypadki, takie jak całkowity brak miłych upominków poza okazjami lub prezenty dawane aż raz w tygodniu, zaznaczyło w odpowiedziach po 5% respondentów. Interesujący jest fakt, że Włosi najbardziej oszczędnie podchodzą do spontanicznych niespodzianek – aż 12% respondentów w ogóle nie kupuje prezentów bez okazji swoim partnerom czy partnerkom.

 

Od redakcji: Jeśli planujecie obdarować ukochaną osobę prezentem kupionym w internecie, nie traćcie głowy - nie dajcie się uwieść pierwszej lepszej atrakcyjnej ofercie. Przypomnijcie sobie, jak odróżnić bezpieczny sklep internetowy od sklepu-wydmuszki. Zajrzyjcie do dekalogu, którego warto przestrzegać, robiąc zakupy w sieci. Poznajcie 7 zasad, o których trzeba pamiętać, płacąc online. Przede wszystkim kierujcie się zdrowym rozsądkiem - jeśli jakaś oferta wydaje się Wam zbyt piękna, aby była prawdziwa, z dużym prawdopodobieństwem prawdziwa nie jest.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E