W urzędzie poświadczysz wydrukiem
W sobotę wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Finansów zgodnie z którym opłaty skarbowe będziemy mogli regulować przelewem dokonanym przez internet, poświadczając go jedynie wydrukowanym potwierdzeniem.
reklama
W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (pdf) można przeczytać: Składający wniosek lub pełnomocnictwo albo dokonujący zgłoszenia zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
W projekcie z połowy lipca br. ostatnie zdanie brzmiało inaczej: Dowód zapłaty stanowi również elektroniczne potwierdzenie zapłaty. Różnica jest zasadnicza, choć na pierwszy rzut oka niewielka.
Serwis PIT.pl w artykule opublikowanym 25 lipca br. wyjaśniał, że zgodnie z wcześniejszą wersją zapisu aby potwierdzić zapłatę opłaty skarbowej petent musiałby przynosić ze sobą do urzędu komórkę albo laptopa podłączonego do internetu z wyświetlonym potwierdzeniem zapłaty. Substytutem mógłby być zapis elektroniczny, spełniający odpowiednie warunki (m.in. weryfikowalny podpis elektroniczny), na nośniku danych. Wydruk takiego potwierdzenia nie byłby już bowiem elektronicznym potwierdzeniem zapłaty.
Na szczęście Ministerstwo Finansów zmieniło wadliwy przepis, dzięki czemu opłatę skarbową za załatwienie sprawy w urzędzie od 27 października będziemy mogli uregulować korzystając z konta internetowego naszego ulubionego banku.