Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W polskiej blogosferze nie ma rywalizacji mówią popularni blogerzy

22-12-2015, 10:40

Polscy blogerzy po raz kolejny spotkali się na wspólnej wigilii. Zdaniem organizatorki tego typu imprezy są coraz bardziej popularne w polskiej blogosferze i wyróżniają ją na tle innych państw. Sprzyjają integracji, wymianie doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Polscy blogerzy uważają, że wbrew powszechnemu mniemaniu blogosfera wolna jest od rywalizacji.

robot sprzątający

reklama


W tym roku wigilijne spotkanie blogerów odbyło się w warszawskim klubie Capitol. Organizatorką imprezy była Ilona Patro, jednak z założycielek Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów. Od kilku lat blogerka zajmuje się integrowaniem polskiej blogosfery, m.in. poprzez organizację spotkań dyskusyjnych. Dzięki temu blogerzy mają możliwość poznać się nawzajem, zintegrować, a nawet stać się dla siebie nawzajem inspiracją. Ilona Patro twierdzi, że Polska jest jednym z nielicznych krajów europejskich, w którym spotykają się blogerzy z różnych dziedzin.

– Jestem dumna z polskiej blogosfery. To właśnie w Polsce jest największa liczba blogowych spotkań i konferencji, gna których blogerzy mogą się spotykać, wzajemnie inspirować i uczestniczyć w warsztatach, które wspierają rozwój blogosfery – mówi Ilona Patro agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Podobnego zdania jest Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka popularnego vloga urodowego Red Lipstick Monster. Jej zdaniem polscy blogerzy uwielbiają się spotykać, a na imprezach integracyjnych z roku na rok pojawia się coraz więcej osób. Często przyprowadzają swoich bliskich – partnerów, dzieci, małżonków. Spotkania te są świetną platformą do wymiany doświadczeń i wspólnej zabawy.

– Nie czuję rywalizacji i nie widzę tego konkurowania. Może też dlatego, że otaczam się osobami podobnymi do siebie, ale tak jak wspomniałam, nie widzę nic takiego. Widzę raczej zdrowe inspirowanie się i chęć polepszania niż jakieś uszczypliwości – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.

Blogowanie i vlogowanie wciąż jest w Polsce niezwykle popularne. Według organizacji Polskie Badania Internetu blogi co najmniej raz w miesiącu czyta połowa internautów. Z raportu „Polska blogosfera 2014” wynika, że największą popularnością cieszą się blogi o tematyce lifestyle'owej, urodowej i kulinarnej.

Zdaniem Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun, poświęconego problematyce mediów, reklamy i marketingu, polska blogosfera będzie się dalej rozwijać, choć już dziś blogów jest bardzo dużo.

– Są tacy, którzy realizują bardzo ambitne, ciekawe projekty, również wpływając na prawodawstwo czy opinię społeczeństwa, bo to jest bardzo silny trend, bardzo ciekawy i mocno związany z tym, jak dzisiaj funkcjonują media, osadzone w mediach społecznościowych, poznający technologię, testujący różnego rodzaju aplikacje i narzędzia wpływu na społeczeństwo – mówi Maciej Budzich.

Według raportu „Polska blogosfera 2014” wybór tematyki bloga zależy nie tylko od zainteresowań, lecz także od wieku. Młodsi blogerzy chętniej piszą blogi osobiste oraz lifestyle'owe, starsi natomiast wolą tematykę związaną z urodą i kulinariami. Polscy blogerzy to zazwyczaj mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, dominują wśród nich kobiety.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Newseria