Menedżerowie w branży technologicznej są optymistyczni co do wzrostu zatrudnienia i przychodów we własnych firmach w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jednak ufność w perspektywy sektora jest generalnie niższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide.
60 proc. respondentów oczekuje, że ich firma zwiększy zatrudnienie, a 71 proc. przewiduje wzrost dochodów. Natomiast mniej niż połowa respondentów (46 proc.) wyraża ufność w perspektywy całego sektora technologicznego w najbliższych 12 miesiącach, w porównaniu z 61 proc. w ubiegłym roku. Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad 300 przedstawicieli kadry zarządzającej w styczniu i lutym 2012 roku.
- Pomimo tego, że zaufanie w perspektywy dla sektora technologicznego ogółem spadło w porównaniu z rokiem ubiegłym, menedżerowie wyższego szczebla pozostają optymistyczni, jeśli chodzi o przyszłość ich firm. To dość niezwykłe, ponieważ nasz sondaż przeprowadzono w styczniu i lutym, w kontekście trwałego niepokoju o europejski kryzys i mniejszego wzrostu PKB wielu gospodarek – mówi Mads Christensen, dyrektor sieci Eurocom Worldwide.
Sondaż przedstawia optymistyczne prognozy dotyczące zatrudnienia w sektorze technologicznym. 60 proc. badanych spodziewa się zwiększyć zatrudnienie, podobnie jak w zeszłym roku (57 proc.). Jedynie 5 proc. przewiduje spadek liczby pracowników (9 proc. w 2011 r.). Prawie jedna trzecia respondentów wskazuje na niedobór wykwalifikowanych pracowników, a 30 proc. twierdzi, że zatrudnienie osób o wymaganych kwalifikacjach technicznych jest trudniejsze niż przed rokiem.
Sondaż Eurocom Worldwide dotyczący ufności w branży technologicznej został przeprowadzony online przez agencje członkowskie sieci Eurocom Worldwide w styczniu i lutym bieżącego roku. Zebrano 318 odpowiedzi - ok. 80 proc. z krajów europejskich i 11 proc. z obu Ameryk.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|