Wartość rynku telefonii internetowej w Polsce, tzw. VoIP, w 2010 r. wzrosła o 27 proc. i osiągnęła 658 mln zł - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez firmę badawczą PMR.
reklama
Z raportu PMR wynika, że w ciągu ostatnich czterech lat polski rynek telefonii internetowej sukcesywnie rósł, jednak w zmiennym tempie. W 2007 r., kiedy operatorzy telekomunikacyjni rozpoczęli promocję tych usług, liczba nowych użytkowników zwiększała się szybko. Rynek wzrósł wtedy o ponad 90 proc. i osiągnął wartość 403 mln zł.
Z kolei w 2009 r. wzrost osiągnął zaledwie 5 proc. (520 mln zł). Stało się to wbrew oczekiwaniom operatorów, którzy byli przekonani, że kryzys przyniesie zwiększone zainteresowanie telefonią internetową z racji niższych kosztów. W segmencie klientów indywidualnych widoczny był rekordowo niski przyrost liczby nowych abonentów. Podobna sytuacja miała miejsce w segmencie biznesowym - uważa analityk rynku telekomunikacyjnego i IT w PMR Zoran Vuckovic.
W 2010 roku było już jednak lepiej - operatorzy sieci kablowych zanotowali jeden z największych przyrostów liczby nowych abonentów. Zadecydowały o tym spadające ceny połączeń, coraz większa liczba darmowych minut do wykorzystania w abonamencie oraz możliwość zakupu telefonii internetowej w pakiecie z innymi usługami (m.in. internetem i telewizją).
Więcej szczegółów w Gazecie prawnej w artykule pt. W 2010 r. rynek telefonii internetowej w Polsce wzrósł o 27 proc.
PAP
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*