Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Virgin Media zbada p2p w swojej sieci, bez wiedzy klientów

01-12-2009, 07:37

Telekom chce wiedzieć, jaką część ruchu generują sieci p2p. Ma to związek z dalszymi planami firmy odnośnie współpracy z jedną z wytwórni muzycznych z tzw. wielkiej czwórki.

robot sprzątający

reklama


Brytyjski operator telekomunikacyjny Virgin Media chce przeprowadzić badania w swojej sieci. Mają one odpowiedzieć na pytanie, jaką część ruchu generuje wymiana plików w sieciach p2p. System o nazwie CView dostarczy firma Detica, należąca z kolei do BAE, specjalizująca się w zbieraniu i przetwarzaniu dużych ilości informacji - informuje The Register.

Pomiarami objętych zostanie około 40 procent sieci telekomu. Klienci, których łącza będą badane, nie zostaną o tym poinformowani. Jak zaznaczył bowiem rzecznik firmy, nie będzie to na nich miało bezpośredniego wpływu. Żadne dane o klientach nie będą zbierane, nie zostanie stworzona jakakolwiek baza danych. Virgin Media chce poznać jedynie skalę zjawiska wymiany plików objętych prawami autorskimi.

CView będzie brać pod uwagę jedynie te pakiety, które zidentyfikuje jako pochodzące z sieci p2p. Zbada je następnie pod kątem zawartości - na podstawie danych od wytwórni muzycznych i filmowych określone zostanie, czy dzielenie się danym plikiem narusza prawa autorskie, czy nie.

>> czytaj też: Nieograniczone pobieranie plików za opłatą także się nie podoba

Działania te związane są z wcześniejszymi zapowiedziami operatora. We wrześniu firma Virgin Media ogłosiła, że chce rozpocząć współpracę z wytwórnią Universal Music, polegającą na umożliwieniu nielimitowanego pobierania plików muzycznych. Wszystko bez zabezpieczeń przed kopiowaniem i w ramach stałego abonamentu. Poznanie obecnych zachowań konsumentów jest więc kluczowe dla rozwoju nowej usługi Virgin.

Technologia budzi jednak pewne obawy. Na tej samej zasadzie bowiem jakiś czas temu największy telekom na Wyspach Brytyjskich - BT - testował system reklamy behawioralnej Phorm. Tak jak w omawianym przypadku, firma prowadziła badania bez zgody i wiedzy użytkowników.

The Register informuje ponadto, że Detica prowadzi rozmowy z kolejnymi dostawcami internetu na temat zbadania ruchu w ich sieciach. Niewykluczone, że inne firmy także zdecydują się na jakąś formę współpracy z wytwórniami.

>> czytaj też: Żądają odszkodowań od użytkowników p2p, nie mając dowodów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

iPlus przyśpiesza do 21 Mbps



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E