Komputery firmy Apple nie należą do najtańszych, a internetowi sprzedawcy postanowili wykorzystać ten fakt, by wyróżniać bardziej zamożnych użytkowników... droższymi ofertami.
reklama
Użytkownicy komputerów Mac wydają na hotel nawet 30% więcej, niż przeciętni internauci - zauważa Wall Street Journal (zob. On Orbitz, Mac Users Steered to Pricier Hotels). Amerykańskie biuro podróży Orbitz postanowiło wykorzystać ten fakt.
Posiadaczom komputerów firmy Apple serwowane są w pierwszej kolejności droższe oferty na stronach Orbitz. Przedstawiciele biura zapewniają jednak, że tego typu klienci wciąż bez problemu mogą uzyskać dostęp do tańszych opcji, są one jednak ukryte nieco głębiej.
Jak przyznaje Roger Liew, szefujący w Orbitz działowi technologii, koncern już wcześniej podejrzewał, że posiadacze droższych komputerów, są bardziej skłonni wydawać więcej pieniędzy. Zapewnił jednak, że domysły potwierdzono również twardymi danymi.
Apple, które po raz kolejny zostało w tym roku najcenniejszą marką na świecie, za swój "prestiż" rzeczywiście każe płacić niemało. Czy dostosowywanie sieci do zamożniejszych użytkowników ma sens? Zdaniem projektantów witryn z Nowego Jorku, jak najbardziej.
- To mądre - mówi Erica Spayd, która zajmuje się przygotowywaniem witryn sklepów internetowych. - Tak długo, jak istnieje możliwość, by sortować oferty po cenie, nie mam z tym problemów. Wydaje się, że również zwykli internauci nie widzą wad w nowym mechanizmie. Po prostu pozwala on im szybciej dotrzeć do wyszukiwanych ofert.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|