Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Użytkownicy Reddita zasypali Facebooka wnioskami o dane osobowe

29-09-2011, 13:42

Ze względu na prawo obowiązujące w Wielkiej Brytanii społecznościowy gigant musi dostarczyć dane wszystkim użytkownikom, którzy o to poproszą.

Serwis ZDnet zauważył, że użytkownicy serwisu Reddit postanowili ostatnio nieco nabroić. W wątku "Jak zdenerwować Facebooka" przedstawiono prostą instrukcję będącą odpowiedzią na tytułowe pytanie.

Czytaj także: Facebook przechowuje nawet te dane, które usuniesz

Sonda
Korzystasz z serwisów społecznościowych?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Na specjalnej stronie zawierającej wniosek o dane osobowe należy wypełnić wszystkie pola, po czym powołać się na prawo "Sekcja 4 DPA Art +. 12 Dyrektywa 95/46/EG". W związku z nim Facebook ma 40 dni na dostarczenie płyty CD z materiałami, które przechowuje na nasz temat w swoim serwisie.

Wygląda na to, że pomysł użytkowników Reddita zakończył się powodzeniem, bo społecznościowy gigant rozpoczął wysyłanie informacji do internautów, w których informuje, że trudno będzie mu dotrzymać terminu 40 dni. Facebook prosi jednocześnie o cierpliwość i zapewnia, że dostarczy zestaw tak szybko, jak to tylko możliwe.

Pomysł internautów prawdopodobnie zrodził się po tym, jak witryna "Europe v. Facebook" poinformowała na początku tygodnia o możliwości dokonania tego typu kroku. Przy okazji okazało się, że społecznościowy gigant przechowuje u siebie znacznie więcej informacji, niż moglibyśmy przypuszczać. Oprócz przesyłanych wiadomości (także tych skasowanych), zapisywana jest na przykład lista wydarzeń, na które zostaliśmy zaproszeni oraz "szturchnięć". Zwykle plik PDF z danymi dotyczącymi jednego konta ma prawie tysiąc stron i zajmuje około 100 MB.

Czytaj także: Urządzenia mobilne to przyszłość Facebooka


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ZDNet