Użytkownicy P2P to nie dusigrosze

01-09-2009, 17:42

Internauci korzystający z sieci P2P wydają więcej pieniędzy na rzeczy związane z multimediami i rozrywką niż pozostali użytkownicy sieci WWW - wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu 2009 roku przez Frank N. Magid Associates.

Firma Frank N. Magid Associates przeprowadziła badania użytkowników P2P oraz porównała ich preferencje zakupowe w z pozostałymi użytkownikami internetu na zlecenie twórców popularnego klienta BitTorrent - Vuze (dawniej Azureus). Jak wynika z opublikowanego niedawno raportu, użytkownicy sieci P2P są skłonni wydawać większe kwoty pieniędzy na elektroniczną rozrywkę niż reszta internautów.

Badanie polegało na porównaniu losowych 693 użytkowników Vuze z grupą 606 "standardowych" internautów w wieku 18-44 lat. Użytkownicy Vuze są zwykle młodsi niż pozostali internauci, mimo to taki sam odsetek w obydwu grupach (17%) osiąga roczne dochody powyżej 100 tys. USD.

Wyniki mogą wydawać się zaskakujące, szczególnie dla walczącego z sieciami BitTorrent przemysłu rozrywkowego. Potencjalni "piraci" korzystający z Vuze kupują więcej biletów do kina niż reszta internautów (o 34%), wypożyczają więcej filmów za opłatą (o 34%) oraz kupują więcej filmów na DVD (o 24%).

Użytkownicy Vuze to osoby, które częściej niż pozostali internauci są pierwszymi nabywcami różnych nowinek technologicznych, przecierając im drogę na rynku. Częściej kupują telewizory HD, konsole nowej generacji, kina domowe, większe monitory, smartfony, odtwarzacze Blu-ray i domowe centra rozrywki. To oni wydają najwięcej na komputery i częściej niż pozostali użytkownicy internetu zmieniają sprzęt komputerowy - 38% z użytkowników Vuze kupiło nowy komputer w ciągu ostatnich 12 miesięcy w porównaniu do 28% pozostałych internautów.

Pełną treść raportu Introducing Hollywood’s Best Customers Vuze User vs. General Internet: Comparative Data znajdziecie na stronie magid.com.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag Vuzetag raportytag p2ptag Magidtag badania
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy