System dla osób niewidomych działa zarówno w kanale internetowym, jak i na aplikacjach mobilnych, a dodatkowo jest kompatybilny z najpopularniejszymi syntezatorami mowy przeznaczonymi do obsługi urządzeń elektronicznych dla osób z niepełnosprawnością wzrokową.
Wprowadzone do systemu bankowości elektronicznej ulepszenia pozwalają osobom niewidomym na obsługę swoich rachunków i innych produktów posiadanych w Alior Banku. Udogodnienia proponowane przez bank są kompatybilne z większością dostępnych na rynku syntetyzatorów mowy dla osób niewidomych.
Z opinii środowisk osób niewidomych wynika, że użytkownikom tym najwygodniej jest poruszać się w systemach komputerowych za pomocą klawiatury, używając klawiszy TAB, Enter, Space, Escape oraz strzałek. Bankowość internetowa dla osób z niepełnosprawnością wzrokową skonstruowana jest tak, aby obsługa z poziomu klawiatury nie sprawiała żadnych problemów. Jeśli użytkownik popełni błąd, np. wpisując niepełny numer rachunku beneficjenta, wtedy przy podsumowaniu zlecenia zostanie on poinformowany, że konkretne pole zostało nieprawidłowo wypełnione.
Wprowadzone ulepszenia są dostępne również w aplikacji mobilnej Alior Banku zarówno w systemie Android, jak i iOS. W tym wypadku, aplikacja łączy się z pre-instalowanym syntezatorem mowy (TalkBack dla Androida oraz VoiceOver dla iOS) bez potrzeby aktualizacji systemu.
Nowy system był już testowany przez osoby niewidome. Udogodnienia zostały już wprowadzone we wszystkich kanałach bankowości elektronicznej i obecnie znajdują się w fazie testów. Uzyskane wyniki posłużą do dopracowania wszystkich szczegółów nowych systemów i zostaną wprowadzone do końca kwietnia br.
Źródło: Alior Bank
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|