Udany debiut giełdowy Yelp

02-03-2012, 18:56

Znana usługa Yelp, która pozwala na ocenianie miejsc oraz usług, z sukcesem zadebiutowała dzisiaj na amerykańskiej giełdzie. Cena jej akcji wzrosła w dniu debiutu o kilkadziesiąt procent.

Debiut usługi Yelp okazał się bardzo udany i już w pierwszym dniu notowań, cena akcji wzrosła o 60%. Rozwiązanie ułatwiające promowanie lokalnych produktów ma więc przed sobą według inwestorów świetlaną przyszłość.

Czytaj także: Przycisk +1 także w reklamach graficznych

Jak zauważa agencja Reuters, Yelp dołączył tym samym do korporacji takich, jak LinkedIn czy Groupon, które w pierwszych dniach notowań mocno drożały. Niestety w dłuższej perspektywie wspomniane spółki nie dawały zarobić inwestorom, a ich walory istotnie traciły na wartości.

W rekordowym momencie cena jednej akcji Yelp wzrosła w piątek do 24,6 dolara. Przy takiej wartości usługa wyceniana może być na około 1,43 miliarda dolarów (17-krotność przychodów w 2011 roku). Obecnie na stronie Yelp znaleźć można 25 milionów ocen różnego rodzaju firm, a także oferowanych przez nie usług.

Yelp wystartował w 2004 roku, a za usługą stoją m.in. Jeremy Stoppelman oraz Russel Simmons, którzy współtworzyli również system płatności PayPal. Stoppelman zapewniał niedawno w rozmowie z CNBC, że jego firma chce być "Amazonem lokalnych usług reklamowych". Rekomendacje pozostawiane przez użytkowników usługi Yelp wykorzystuje m.in. Google.

Czytaj także: Ceneo wprowadza rekomendacje produktów



Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.

Źródło: Reuters

Ostatnie artykuły:




fot. Pixabay



fot. wirestock











© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.