Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tylko w dwie doby na polskiego hyperloopa zebrano ponad 700 tysięcy złotych!

22-03-2019, 20:35

Czy to będzie nowy polski rekord crowdfundingu udziałowego? Firma Hyper Poland zebrała ponad 160 tysięcy euro w ciągu dwóch dni od rozpoczęcia zbiórki. Projektem polskiej firmy zainteresowało się do tej pory blisko 100 inwestorów z Polski, Niemiec, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii.

Zainteresowanie jest bardzo duże. Przemysław Pączek, prezes spółki Hyper Poland, zaznacza, że cel to 200 tysięcy euro (obecnie potrzebnych jest jeszcze około 10% tej kwoty). Pieniądze pozwolą przeprowadzić za kilkanaście tygodni pierwsze w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej próby pojazdu poruszającego się z wykorzystaniem pasywnej lewitacji magnetycznej.

Hyper Poland to jedna z kilku na świecie firm, które pracują nad wdrożeniem technologii Hyperloop, zainicjowanej przez Elona Muska, współzałożyciela Tesli i SpaceX. W pierwotnym założeniu, hyperloop miał być lewitującym pojazdem poruszającym się w próżniowej rurze z prędkością sięgającą 1000 km/h.

Polska firma od 2 lat realizuje własny autorski projekt pojazdu. Inżynierowie Hyper Poland opracowali i zgłosili do ochrony patentowej autorską technologię, która pozwala na szybkie i tanie dostosowanie już istniejących torów kolejowych do potrzeb pojazdów magnetycznych. Dzięki temu już za kilka lat w Polsce i Europie będzie można zobaczyć pociągi magnetyczne poruszające się z prędkością 300 km/h. Paweł Radziszewski, dyrektor ds. technologii Hyper Poland, zauważa, że budowa nowych korytarzy transportowych i całej próżniowej infrastruktury od zera wydaje się być obecnie mało realna z powodu ograniczeń prawnych oraz wysokich kosztów.

Polska firma opracowała model stopniowego wdrażania technologii próżniowej kolei magnetycznej. W pierwszym etapie, dzięki specjalnym nakładkom na istniejące już tory kolejowe, będą mogły poruszać się po nich pociągi magnetyczne z prędkością ok. 300 km/h. Gdy to rozwiązania się sprawdzi i zacznie na siebie zarabiać, tory kolejowe zostaną przykryte półokrągłą pokrywą, a obniżenie ciśnienia powietrza wewnątrz pozwoli przyspieszyć do 600 km/h. Dopiero w docelowym, trzecim etapie zostanie zbudowana zupełnie nowa infrastruktura z myślą o pojazdach hyperloop poruszających się z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku. Zbiórka prowadzona jest na platformie Seedrs.

Źródło: Hyper Poland


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR