Choć 48 proc. młodych Polaków chciałoby założyć własny biznes, to decyduje się na to tylko 2 proc. z nich. Młodzi boją się skomplikowanych przepisów podatkowych, konkurencji i braku środków - wynika z badań przeprowadzonych przez instytut MillwardBrown SMG/KRC.
reklama
Sondaż, przekazany PAP w poniedziałek, zostały przeprowadzony we wrześniu 2009 r. na zlecanie fundacji Polska Przedsiębiorcza. W badaniu wzięło udział 1000 osób z całej Polski w wieku od 15 do 75 lat, z wykształceniem podstawowym, średnim i wyższym.
83 proc. badanych zadeklarowało brak jakiejkolwiek aktywności w biznesie. 5 proc. mówiło, że prowadzenie działalności gospodarczej jest dla nich sposobem zarabiania na życie. Odpowiadając na pytanie, co skłoniłoby ich do założenia własnej firmy, najwięcej badanych (18 proc.) wskazało kłopoty w pracy najemnej, 11,5 proc. - trudną sytuację gospodarczą, 10,5 proc. - dostęp do taniego kredytu, 7,4 proc. - szanse na skorzystanie z dotacji unijnych.
- Badania wyraźnie wskazały, że Polacy traktują własny biznes jak wyjście awaryjne, alternatywę dla bezrobocia po utracie zatrudnienia na etacie. Raczej nie jest to dla nich sposób na ciekawą, kreatywną pracę, która dawałaby im satysfakcję - powiedział Kuba Antoszewski z MillwardBrown z SMG/KRC.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Tylko 2 proc. młodych Polaków zakłada własny biznes
PAP
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*