CD Projekt RED przedstawił strategię rozwoju wszystkich segmentów swojej działalności na lata 2012-2015. Publikacja dokumentu ma być przełomowym wydarzeniem w historii grupy, która od momentu połączenia z Optimusem w maju 2010 r. nie informowała o swoich długoletnich planach.
reklama
- Do tej pory komunikowaliśmy się głównie z naszymi klientami. Uczestnicy rynku kapitałowego potrzebują znacznie więcej informacji dotyczących zarówno bieżącej działalności, jak i planów Spółki. Odpowiedzią na te potrzeby jest opublikowana przez nas Strategia – powiedział Adam Kiciński, Prezes CD Projekt RED.
Celem Grupy CD Projekt RED jest wejście do ścisłej światowej czołówki firm tworzących najlepsze gry wideo, posiadając jednocześnie jedną z najpopularniejszych globalnych platform cyfrowej dystrybucji gier PC. Planowane jest również rozszerzenie działalności o nowe segmenty cyfrowej rozrywki.
- W segmencie produkcji gier dzięki realizacji strategii chcemy wejść do trójki najbardziej uznanych producentów gier RPG na świecie. Spółka będzie posiadać dwie globalne linie topowych gier wydawanych jednocześnie, na nie mniej niż dwie platformy sprzętowe każda. Właśnie rozpoczynamy pracę nad naszą drugą serią. W strategii zaprezentowaliśmy harmonogram wydawniczy tytułów na najbliższe cztery lata, który zawiera dwie topowe, światowe premiery – mówi Adam Kiciński, Prezes CD Projekt RED. Dzięki temu do końca 2015 roku spółka chce sprzedać 10-milionową kopię gry wyprodukowanej we własnym studio.
W segmencie cyfrowej dystrybucji należąca do CD Projekt RED spółka GOG planuje wprowadzenie do oferty nowszych gier, oferowanych w wyższych cenach detalicznych. Zakładany jest wzrost tego biznesu w latach 2012 i 2013 na poziomie przynajmniej 100 proc. rocznie. Celem spółki jest osiągniecie pozycji drugiej na świecie niezależnej platformy cyfrowej dystrybucji gier PC oferującej stopniowo produkty we wszystkich kategoriach cenowych, a nie jak obecnie - specjalizacja w klasycznych tytułach.
Zarząd Grupy stawia równie ambitne cele przed spółką CD Projekt, która zajmuje się dystrybucją gier i filmów na terenie Polski. W ciągu kilku najbliższych lat rentowność netto spółki ma wzrosnąć do 7 proc. przy jednoczesnym zwiększeniu skali prowadzonej działalności. Realizacja celu będzie oparta na dywersyfikacji portfolio dystrybucyjnego o nowe kategorie spoza segmentu gier komputerowych oraz na uruchomieniu segmentów działalności opartych o nowe modele biznesowe.
- Przedstawienie strategii w czteroletnim horyzoncie jest ruchem odważnym, ale okres ten jest nieprzypadkowy. Wierzę, że po osiągnięciu założonych celów CD Projekt RED będzie w zupełnie innym miejscu - podsumowuje Adam Kiciński, Prezes CD Projekt RED.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|