Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Turcja i Rosja najbardziej świadome technologicznie?

15-11-2011, 19:27

Rosja i Turcja notują najwyższą dynamikę rozwoju płatności mobilnych i zbliżeniowych, choć Rosja zostaje w tyle za innymi krajami w przypadku płatności w handlu elektronicznym (49%) - wynika z badania Tech Nation MasterCard Worldwide w różnych krajach Europy.

robot sprzątający

reklama


Turcja i Rosja wiodą prym w zestawieniu krajów o najwyższej świadomości technologicznej, z 31% (Rosja) i 13% (Turcja) respondentów stosujących obecnie technologie płatności mobilnej. Znacznie wyprzedzają przy tym Wielką Brytanię, która osiągnęła jedynie 6%. Również technologie zbliżeniowe znajdują więcej zwolenników wśród mieszkańców Rosji (12%) i Turcji (10%).

Prócz wykazania, że gospodarki wschodzące – Turcja i Rosja – stanowią czołówkę w wykorzystaniu nowych technologii płatności, takich jak płatność komórkowa i zbliżeniowa, wyniki badania podkreślają duże rozbieżności w stosowaniu tradycyjnych metod płatności, takich jak czeki lub gotówka, w krajach objętych badaniem. Na przykład, czeki nadal dominują we Francji (75%) i Wielkiej Brytanii (56%), podczas gdy w Rosji, Turcji i Holandii ich popularność plasuje się na poziomie jedynie 4%.

Czytaj też: eBay PayPalem stoi

Płatności gotówką nadal stosowane są chętnie we wszystkich krajach z wyjątkiem Holandii (43%), gdzie klienci sięgają częściej po takie technologie płatności, jak zbliżeniowa czy mobilna. Bardziej są też skłonni przewidywać ograniczenie stosowania gotówki i czeków oraz zwiększenie wykorzystania rozliczeń mobilnych w niedalekiej przyszłości.

Podczas gdy zastosowanie mobilnych technologii płatności jest najwyższe w Rosji (31%), konsumenci w Holandii częściej są skłonni dokonywać płatności mobilnych w wydatkach codziennych lub cotygodniowych. Spośród klientów korzystających dzisiaj z technologii zbliżeniowej mieszkańcy Rosji (44%), Holandii (47%) i Niemiec (44%) używają jej częściej – codziennie lub co tydzień.

Badanie online przeprowadzone w listopadzie przez Ipsos MORI wśród ponad 8 tysięcy dorosłych w wieku 16 do 64 lat w Wielkiej Brytanii, Turcji, Rosji, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech i Włoszech miało na celu identyfikację tych form rozliczeń, z których ludzie obecnie korzystają i których spodziewają się używać coraz częściej w przyszłości.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *