Coraz więcej klientów TP skarży się Prezesowi UKE twierdząc, że nie dostają rachunków telefonicznych przez kilka miesięcy lub na rachunkach naliczone są wyłącznie opłaty za abonament - poinformowali przedstawiciele urzędu.
Rozliczenie rozmów przychodzi nawet do 12 miesięcy później. Klienci nie są w stanie skontrolować, czy kiedyś rzeczywiście wykonywali wykazane przez operatora rozmowy. Skarżą się też, że TP S.A. nie odpowiada na zapytania i prośby o dosłanie faktur.
W związku z powyższym Prezes UKE wezwał Telekomunikację Polską S.A. do wyjaśnienia w ciągu tygodnia zaistniałej sytuacji.
W regulaminie świadczenia telekomunikacyjnych usług powszechnych, przyjętych uchwałą nr 13/03 Zarządu TP S.A. z dnia 28.01.2003 - Operator w 33 ust. 2 sam wskazuje, iż "okresem rozliczeniowym jest miesiąc. TP może wprowadzić inne okresy rozliczeniowe za uprzednim powiadomieniem Abonenta z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego, obowiązującego w dniu powiadomienia".
Klienci, którzy nie otrzymali rachunków, powinni zgodnie z zapisami 36. ust 3 Regulaminu zgłosić ten fakt operatorowi. Pomimo takich zgłoszeń, faktury często nadal nie są przesyłane w terminie.
UKE ostrzega, iż w indywidualnych przypadkach TP S.A. nie uznaje własnych błędów i nie jest skłonna do polubownego zakończenia sporu z konsumentem poprzez umorzenie części spornych kwot - wskazując, iż ma prawo do zapłaty za wykonaną usługę oraz odmawia przystąpienia do mediacji.
Prezes UKE przypomina również, że jeśli operator nie chce nam wystawić faktury za zrealizowane połączenia - możemy albo bezpośrednio wyjaśnić tę kwestię z daną firmą albo szukać pomocy w Urzędzie Skarbowym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|