Przybywa producentów przechodzących na nową technologię. Zmniejszy się różnica w cenach między LED a najbardziej popularnymi teraz LCD. Udział najnowszych urządzeń w rynku wzrośnie z obecnych 3 proc. do 20 proc.
Technologia LED to na polskim rynku telewizorów jeszcze nowość, ale wkrótce stanie się normą. W tej chwili odbiorniki takie sprzedają w Polsce tylko trzej producenci. Wiosną tego roku zadebiutował Samsung, ostatnio dołączył do niego Sharp, a w październiku firma LG. W przyszłym roku konkurentów będzie więcej, co spowoduje wyścig cenowy.
Nowa technologia stanowi największe zagrożenie dla najbardziej popularnych obecnie na rynku telewizorów LCD. Dlatego będą one powoli wypierane z rynku. LED przebijają je pod względem jakości obrazu i zużycia energii.
– Nowe telewizory zużywają o 60 proc. mniej prądu niż tradycyjne LCD. To z pewnością będzie atut, który zaważy na tym, że szybko zyskają na popularności – mówi Cezary Urynowicz z firmy Sharp Polska.
Energooszczędność ułatwi telewizorom LED konkurowanie z LCD. Od 2011 roku urządzenia elektryczne mają być opatrzone informacją o poborze prądu.
W tej chwili, jak wynika z danych największych sieci specjalizujących się w sprzedaży elektroniki użytkowej, z półek sklepowych znika od 400 do 500 sztuk telewizorów LED miesięcznie.
Więcej w Gazecie Prawnej w artykule Telewizory LED wyprą wkrótce zwykłe LCD
Patrycja Otto
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*