Poprawiła się sytuacja finansowa tak całej Grupy Tele2, jak i jej polskiej spółki. I to pomimo spadku liczby klientów nad Wisłą.
Grupa opublikowała kwartalny raport, który, po raz pierwszy, prezentuje wyniki finansowe spółek w poszczególnych krajach. Tele2, która świadczy usługi telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz dostępu do internetu w 15 europejskich krajach dla około 25 milionów klientów, odnotowała w ciągu roku 9-procentowy wzrost przychodów oraz przeszło 100-procentowy wzrost zysku.
Tak dobre wyniki to zasługa znacznego wzrostu przychodów z usług w Rosji, Holandii oraz Polsce. Firmie na dobre wyszło także wycofanie się z najsłabszych rynków, m.in. Belgii. W zeszłym roku trwały spekulacje co do możliwego opuszczenia przez Tele2 Polski, po opublikowaniu wyników finansowych taki rozwój wydarzeń może przesunąć się w czasie.
Tele2 Polska w ciągu roku ubyło 122 tysiące klientów telefonii stacjonarnej (całej Grupie ubyło aż 1,5 miliona). Na dzień 31 marca 2008 roku firma obsługiwała ich 716 tysięcy. Tempo spadku wyraźnie jednak maleje - w I kwartale 2007 roku z usług operatora zrezygnowały 64 tysiące osób, w pierwszym kwartale tego roku jedynie 16 tysięcy.
15-procentowy spadek liczby klientów nie przełożył się jednak na spadek przychodów z tej części rynku. W ciągu roku zwiększyły się one z 200 do 263 milionów koron szwedzkich. Wiązać to należy przede wszystkim z możliwością opłacania abonamentu w Tele2, niższego niż w Telekomunikacji Polskiej. To w znacznej mierze pozwoliło firmie 8-krotnie zwiększyć zysk w Polsce - z 3 do 24 milionów koron.
Niewielka liczba klientów korzystających z dostępu do internetu (15 tysięcy) przysporzyła spółce zaledwie 5 milionów koron przychodu i jednocześnie 15 milionów koron strat. Kampania reklamowa dostępu do internetu kosztuje sporo, efekty jednak nadal są mizerne.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*