Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tele2 chce 200 mln zł kary dla TP SA

redakcja 20-04-2005, 15:37

Tele2 Polska skierowała do Prezesa URTiP wnioski o przeprowadzenie kontroli i nałożenie na TP kar za szereg działań łamiących prawo i skierowanych przeciwko konkurencji, w łącznej wysokości 200 mln zł.

robot sprzątający

reklama


Powodem do wymierzenia kar jest niestosowanie się byłego monopolisty do obowiązującego prawa, lekceważenie decyzji Prezesa URTiP oraz nierealizowanie zapisów umów wiążących spółki Tele2 i TP.

W pierwszym wniosku, Tele2 wnosi o przeprowadzenie kontroli i nałożenie na Telekomunikację Polską kary pieniężnej w wysokości 140 mln złotych za niezgodne z prawem realizowanie połączeń lokalnych abonentów, którzy mając preselekcję połączeń krajowych do sieci Tele2, wybierają skrócony (siedmiocyfrowy) numer lokalny.

Z kolei w drugim wniosku, dotyczącym niewykonywania przez TP umów zawartych pomiędzy Tele2 i TP, w zakresie punktów styku sieci, Tele2 apeluje do Prezesa URTiP o nałożenie na TP kary w wysokości 60 mln zł.

Przyczyną złożenia tego wniosku są ogromne - sięgające nawet dwóch lat - opóźnienia w realizacji przez TP zamówień Tele2 na rozbudowę i uruchomienie punktów styku sieci poziomu lokalnego.

Przedstawiciele Tele2 uważają, iż przedstawione wyżej działania TP są przejawem długotrwałej i przemyślanej strategii blokowania konkurencji. Uniemożliwiają one Tele2 dalsze obniżanie cen oferowanych usług a także narażają firmę oraz jej klientów na znaczące straty finansowe.

Tele2 oczekuje podjęcia przez Prezesa URTiP szybkich i zdecydowanych działań oraz wykorzystania narzędzia dyscyplinującego, w postaci kary pieniężnej. Wysokość kar, jaką proponuje Tele2 jest, zdaniem spółki, adekwatna do stopnia szkodliwości działań TP dla rynku telekomunikacyjnego w Polsce.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: informacja prasowa