Największa grupa respondentów chciałaby poszerzyć swoją wiedzę w zakresie podstawowych technologii sieciowych, takich jak switching i routing (27%), oraz rozwiązań i usług zbudowanych w oparciu o przetwarzanie w chmurze (25%) - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Cisco.
reklama
Jako ważne tematy technologiczne respondenci wskazali również bezpieczeństwo rozwiązań sieciowych (15%) i budowę centrum przetwarzania danych (12%). Dla 11% przedstawicieli polskich przedsiębiorstw i instytucji sektora publicznego kluczowym zagadnieniem okazały się rozwiązania wykorzystujące przesyłanie obrazu wideo.
W obecnych warunkach ekonomicznych najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje związane z rozwojem infrastruktury IT są koszty. Dla 40% respondentów są to nakłady inwestycyjne, natomiast niemal równie liczna grupa (37%) za najważniejszy uważa całkowity koszt posiadania. Kolejnym ważnym czynnikiem (dla 31% badanych) jest dostępność wykwalifikowanej kadry informatycznej.
W odpowiedzi na pytanie dotyczące sposobów wykorzystania sieci zdecydowana większość respondentów, ponad 72%, zadeklarowała, że używa sieci przedsiębiorstwa przede wszystkim do komunikacji z dostawcami, klientami i partnerami. Ponieważ coraz ważniejsza dla pracowników staje się możliwość pracy zdalnej, 52% ankietowanych zapewnia pracownikom swoich firm zdalny dostęp do sieci korporacyjnej. To również platforma służąca do komunikacji wideo (31%) oraz budowy rozwiązań wirtualizowanych (34%). Ponad 20% respondentów rozpoczęło już wykorzystywanie w sieciach korporacyjnych rozwiązań opartych na cloud computingu.
Badanie zostało przeprowadzone podczas rejestracji na 10. konferencję Cisco EXPO 2011, na niereprezentatywnej grupie przedstawicieli polskich przedsiębiorstw i administracji publicznej ze szczebla kierowniczego.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|