Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pogłoski o tym, że TechCamp #3 będzie ważnym wydarzeniem, nie były przesadzone. Pojawienie się na rynku producentów systemów Windows Phone, Android czy iOS otworzyło nie tylko zupełnie nowy rozdział w historii technologii, ale też zainspirowało i pobudziło do dyskusji. Dowód? Ponad 450 rejestracji na wydarzenie i niewiele mniej uczestników krakowskiego barcampu. 14 marca w Lizard Kingu fani mobile doszli do głosu.

robot sprzątający

reklama


To było prawdziwe święto nowych technologii. Jeden z największych klubów w mieście przeżył prawdziwe oblężenie. Nic dziwnego – dobór prelegentów, networking w kuluarach, świetne miejsce plus wizja wygranej jednego z dwóch smartfonów Nokia Lumia 800 były wystarczającym powodem, by ten wieczór spędzić na TechCampie.

Kafelki kontra reszta mobilnego świata

Część merytoryczną rozpoczął ekspert Microsoftu. Bartłomiej Zass, ISV Developer Evangelist marki, naświetlił możliwości, jakie roztacza przed użytkownikami ogłoszona w październiku 2011 wersja Windows Phone. Główna idea? Zgodnie z zaleceniami interfejsu Metro ma być prosto i intuicyjnie. Najważniejsze funkcje dostępne z poziomu ekranu głównego, a do tego wszystkie aplikacje i kontakty zamknięte w formie funkcjonalnych kafelków.

Po podróży od podstaw oprogramowania aż do kwestii monetyzacji Bartłomieja Zassa na scenie zastąpił ekspert Compendium CE – Michał Dziadkowiec – na co dzień główny programista na platformę iOS oraz Web Media Specialist. Specjalista zaserwował obecnym na sali technologiczny przewodnik po tworzeniu aplikacji na urządzenia mobilne, w tym naświetlił kwestie związane z HTML5, PhoneGap czy Appcelerator Titanium.

A że technologia musi przynosić realny zysk, głos przejęła po nim Anna Godek-Biniasz, PR&Marketing Manager w iPlacement. Pokazała, jakie drogi zarabiania są dostępne. Aplikacje można tworzyć na zamówienie zewnętrznych firm, pisać systemy i próbować sprzedawać na własną rękę lub oddać monetyzację produktów partnerom.

Ci, którzy myślą o wkroczeniu na jedną z tych ścieżek, dzięki kolejnej prezentacji dostali świetne case studies do przeanalizowania. Przegląd najciekawszych polskich aplikacji na telefon przygotowali na TechCamp studenci Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie – Michał Cudny oraz Grzegorz Unijewski. Na koniec tej odsłony barcampu prelegenci zasiedli do debaty o przyszłości Windows Phone. Czy podoła konkurencji i zdoła przekonać do nowego interfejsu? Jaki target obiorą specjaliści marketingowi marki? To tylko niektóre kwestie poruszane w czasie panelu dyskusyjnego.

Gra o Lumie trwa!

Wszyscy, którzy zarejestrowali się na TechCamp #3 i wzięli udział w wydarzeniu, są teraz w kolejce oczekujących do dwóch smartfonów Nokii Lumia 800. Aby zawalczyć o nagrodę, trzeba stworzyć aplikację mobilną i do 30 maja opublikować ją na Marketplace. Pierwszy krok to jednak wysłanie swojego zgłoszenia pod adres info@techcamp.pl w terminie do 24 marca i oczekiwanie do końca miesiąca na szczegółowe informacje o konkursie od zespołu Microsoftu. Wygrają najbardziej oryginalne i wyróżniające się jakością projekty. Więcej informacji znajdziecie na www.techcamp.pl. Do dzieła! Najwyższy czas zdetronizować Angry Birds.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Samsung stawia na Afrykę



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E