W dniach 17-18 września we Wrocławiu odbyła się I edycja Targów dla Przedsiębiorczości skierowanych do mikro- i małych przedsiębiorców oraz osób planujących samozatrudnienie. Uczestnicy mogli skorzystać z darmowych porad i nawiązać kontakty biznesowe.
reklama
Targi dla Przedsiębiorczości, organizowane pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz Ministra Pracy i Polityki Społecznej, były wydarzeniem adresowanym szczególnie do osób planujących rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej oraz mikroprzedsiębiorców poszukujących nowych możliwości rozwoju dla swojego biznesu.
- Zależało nam przede wszystkim na utworzeniu platformy bezpośredniego kontaktu biznesowego. Chcieliśmy, by obok firm prezentujących swoje usługi znalazło się także miejsce na wymianę doświadczeń i pomysłów między gośćmi targów. Dlatego stworzyliśmy narzędzia interakcji biznesowej – mówi Przemysław Todorowicz, Prezes Dolnośląskiego Towarzystwa Rozwoju Biznesu.
W trakcie dwóch dni targów uczestnicy mieli więc okazję do zapoznania się z ofertą firm i instytucji zajmujących się kojarzeniem partnerów handlowych, promocją towarów i usług, finansowaniem istniejących działalności gospodarczych, szkoleniami pracowników i kadry zarządzającej oraz pozyskiwaniem dotacji europejskich na rozwój przedsiębiorstw.
Tym, którzy myślą o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej, targi dały możliwość skorzystania z darmowych porad organizacji i instytucji zajmujących się doradztwem i wsparciem mikroprzedsiębiorczości. Specjaliści odpowiadali na pytania z zakresu pozyskiwania środków UE na otwarcie działalności gospodarczej, wymogów formalno-prawnych przy otwieraniu różnego typu przedsiębiorstw, zarządzania firmą, księgowości i podatków.
- Obok Strefy Bezpłatnych Porad i Konsultacji zaproponowaliśmy odwiedzającym Targi także Platformę Kontaktu Biznesowego, czyli miejsce pomagające w kojarzeniu partnerów handlowych oraz „Hydepark Przedsiębiorców”, który stanowił swoistą bazę kontaktów wszelkiego typu – opowiada Todorowicz.
Podczas trwania Targów dla Przedsiębiorczości odbywały się również wykłady o inwestowaniu w niewielkie firmy, ochronie znaków towarowych, wycenie startupów oraz możliwościach prowadzenia księgowości w małej firmie.
Targi umożliwiły uczestnikom wzajemną interakcję. Bezpośredni kontakt, wymiana doświadczeń, wzajemna pomoc i wsparcie to bowiem podstawa trwałej współpracy biznesowej.
Organizatorem Targów dla Przedsiębiorczości 2010 jest Dolnośląskie Towarzystwo Rozwoju Biznesu - organizacja non-profit, która pomaga mikroprzedsiębiorcom oraz osobom bezrobotnym w samozatrudnieniu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|