Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tablety mają przed sobą złoty czas

17-06-2012, 20:33

W tym roku sprzedać się może nawet 107,4 miliona tabletów - poinformowało IDC. Rekordowa popularność tego typu sprzętów przypada jednak na kolejne lata, co już teraz wiele firm chce wykorzystać.

konto firmowe

reklama


Wcześniejsze prognozy IDC dotyczące sprzedaży tabletów w tym roku sięgały tylko 106,1 miliona urządzeń - zauważa Digitimes. Rosnąca konkurencja na tym rynku z pewnością przyczyni się jednak również do większej sprzedaży.

Czytaj także: Kindle Fire będzie jeszcze tańszy

IDC podwyższyło również prognozy dla rynku tabletów w kolejnych latach. Już w 2013 roku sprzedać ma się 142,8 miliona tego typu urządzeń (wcześniej oczekiwano 137,4 miliona), natomiast do 2016 roku sprzedaż tabletów sięgnąć ma 222,1 miliona urządzeń.

- Zainteresowanie tabletami multimedialnymi pozostaje wysokie - mówi analityk Tom Mainelli z IDC. - Oczekujemy nowych urządzeń ze strony największych graczy na rynku, a także rosnącej liczby tańszych sprzętów. Istotne będą również działania marketingowe Microsoftu w związku z Windowsem 8, które powinny podnieść zainteresowanie tabletami w końcówce roku.

Doniesienia analityków już teraz pokrywają się z informacjami pochodzącymi od azjatyckich wytwórców popularnych urządzeń. Zainteresowanie budową tabletów jest tak duże, że Microsoft ustalił cenę licencji OEM Windowsa RT dla urządzeń z procesorami ARM na około 85 dolarów. Firma bardzo ostrożnie selekcjonuje również partnerów, wyłączając z budowy windowsowych tabletów np. HTC. Bardzo możliwe więc, że za kilka lat obecność tabletu w domu będzie uznawana za oczywistą, podobnie jak w przypadku telefonu czy komputera PC.

Czytaj także: Apple utrzyma dominację na rynku tabletów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IDC, Digitimes