Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Świadczenia pozapłacowe, czyli alternatywa dla podwyżek

20-09-2016, 06:40

Każda firma, która docenia lojalnych pracowników osiągających dobre wyniki, korzysta z różnych metod nagradzania. Ich zadaniem jest wyrażenie uznania dla efektywności pracownika, docenienie jego lojalności i oczywiście zmotywowanie do dalszych starań. Nagradzanie to także jeden z najlepszych sposobów na zatrzymanie dobrego pracownika w firmie i zachęcenie go do kontynuowania współpracy.

robot sprzątający

reklama


W związku z tym coraz więcej firm decyduje się na dodatkową gratyfikację pracowników, będącą uzupełnieniem podstawowego wynagrodzenia. Zdecydowana większość z nich rezygnuje z podwyżek i premii pieniężnych na rzecz świadczeń pozapłacowych, które jak pokazują badania, spotykają się z dużo większym zadowoleniem pracowników. Czy świadczenia pozapłacowe to rzeczywiście dobra alternatywa dla podwyżek?

Czas na zmiany

Podwyżki dla najlepszych pracowników w biznesie znane są już od bardzo dawna. Dotychczas były one dowodem uznania zasług pracownika i jego zaangażowania w funkcjonowanie firmy. Stanowiły formę nagrody pieniężnej za trud włożony w należyte wywiązywanie się z obowiązków służbowych, będąc jednocześnie motywacją do podejmowania dalszych starań.

Podwyżki, wręczane najlepszym pracownikom, wykorzystywane były przez pracodawców jako sposób na ich zatrzymanie w firmie. Choć przez wiele lat należycie spełniały wszystkie swoje zadania, wraz z upływem czasu i postępującymi zmianami na rynku pracy, ich rola stopniowo zaczęła się zmieniać i tracić na znaczeniu. W końcu nadszedł czas, gdy podwyżki ustępują miejsca bardziej nowoczesnym metodom, jakimi są świadczenia pozapłacowe.

faktoring

Korzystna alternatywa

Świadczenia pozapłacowe dzięki swojej atrakcyjnej formie, dużej elastyczności i jeszcze większej skuteczności bardzo szybko zdetronizowały podwyżki i zupełnie zawładnęły działaniami przedsiębiorców. Wszystko za sprawą formy, jaka je wyróżnia oraz niebywałej skuteczności. Świadczenia pozapłacowe doskonale spełniają zadanie motywacyjne, a przy tym są dużo atrakcyjniejszą formą nagrody, która spotyka się z o wiele większym zadowoleniem pracowników, niż premie i podwyżki. Dzięki nim przedsiębiorcy nie muszą już obciążać budżetu, sięgając po metody, których efektów nie da się do końca przewidzieć.

Zamiast tego, oszczędzając swój czas i pieniądze, mają szansę w prosty sposób zrealizować swoje założenia, budując przy tym swój pozytywny wizerunek i wyrażając indywidualny stosunek do każdego pracownika. Pracownicy natomiast, dzięki dużej możliwości wyboru, mogą skorzystać ze świadczeń najbardziej odpowiadających ich potrzebom, co wpływa nie tylko na ich zadowolenie, ale także poczucie uznania i wyróżnienia.

Propozycja Sodexo

Podobnie jak w przypadku wszystkich metod stosowanych w biznesie, tak również w kwestii świadczeń pozapłacowych, aby móc cieszyć się wszystkimi korzyściami, które ze sobą niosą, do ich realizacji warto wybierać wyłącznie te rozwiązania, które są sprawdzone i naprawdę skuteczne. Dokładnie taką propozycję przygotowała wyróżniająca się ogromnymi sukcesami w dziedzinie wsparcia biznesu firma Sodexo.

Dzięki wiedzy i doświadczeniu zgromadzonym w czasie długotrwałej działalności w 80 krajach całego świata eksperci Sodexo byli w stanie przygotować szeroki wachlarz różnorodnych świadczeń pozapłacowych. Dotyczą one różnych dziedzin życia - Karty Podarunkowe, dofinansowanie posiłków, uczestnictwo w zajęciach sportowych, rekreacyjnych i kulturalnych. Dla jeszcze większej wygody ich stosowania oraz korzystania z nich przez pracowników, zostały one umieszczone na specjalnej platformie Sodexo Select.

To wyjątkowe narzędzie umożliwia przedsiębiorcom łatwe zarządzanie świadczeniami, dopasowywanie ich do potrzeb pracowników oraz zarządzanie budżetem. Pozostawienie możliwości wyboru rodzaju świadczenia pozapłacowego samym pracownikom zwiększa elastyczność tej metody i podnosi jej skuteczność. Umożliwia dopasowanie rodzaju świadczenia do potrzeb pracownika i jest dla niego dowodem na respektowanie jego oczekiwań oraz indywidualnego traktowania przez przedsiębiorcę. Dzięki temu otrzymane świadczenia pozapłacowe zostają optymalnie wykorzystane przez pracowników i tym samym zapewniają obopólne korzyści, zarówno dla samych wynagrodzonych, jak i ich pracodawców.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik







fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik