Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Surface konkurencyjny cenowo dla iPada, ale klawiatura kosztuje 100 dolarów

17-10-2012, 07:59

Microsoft ujawnił szczegóły cenowe dotyczące Surface, czyli nowej rodziny PC-tów dla Windowsa 8. Podobnie jak w przypadku iPada, ceny mieszczą się w przedziale 500-700 dolarów, ale w przypadku Surface trzeba będzie więcej zapłacić za klawiaturę wyróżniającą to urządzenie. Microsoft podał też więcej szczegółów technicznych.

Od kiedy Microsoft zaprezentował urządzenie Surface, wiele dyskutowano o jego możliwej cenie. Zbyt wysoka sprawi, że urządzenie się nie sprzeda, bo nie wytrzyma konkurencji z iPadem. Zbyt niska cena rozwścieczyłaby producentów OEM, którzy nie mogliby konkurować z Microsoftem, bo muszą płacić firmie za system operacyjny.

Czytaj: Windowsa 8 można kupić za 69 złotych? A dlaczego tak drogo?

Wczoraj Microsoft ogłosił szczegóły cenowe. Pierwsze urządzenia Surface z Windowsem RT (a więc także z procesorem ARM) będą dostępne od 26 października w USA, Australii, Chinach, Francji, Niemczech, Hong Kongu i Wielkiej Brytanii. Do sprzedaży trafią trzy rodzaje jednostek:

  • wersja 32 GB za 499 dolarów, ale bez charakterystycznej pokrywki z klawiaturą (tzw. Touch Cover);
  • wersja 32 GB z klawiaturą za 599 dolarów (chodzi o klawiaturę płaską - Touch Cover - w kolorze czarnym);
  • wersja 64 GB z klawiaturą za 699 USD.

Dokonując różnych porównań, możemy uznać, że Surface jest tańszy od iPada, ale jeśli głębiej wejdziemy w te porównania, dojdziemy do innego wniosku. Te urządzenia są naprawdę różne i trudno powiedzieć, czy istnieje coś takiego, jak model iPada porównywalny do modelu Surface. Zarówno modele Surface, jak i iPad mieszczą się w przedziale cenowym od 499 do 699 dolarów. Bardziej znaczące są różnice w upodobaniach potencjalnych użytkowników tych urządzeń niż różnice w cenie.

zdjęcie

Microsoft nie zdecydował się natomiast na konkurencję z najtańszymi tabletami, takimi jak Google Nexus 7, Kindle Fire czy najtańsze iPady. Czyżby wynikało to z obaw o producentów OEM i ekosystem Windowsa?

Inne szczegóły dotyczące Surface z Windowsem RT:

  • oprogramowanie Windows RT oraz MS Office, dostęp do Xbox Music;
  • od 32 do 64 GB pamięci;
  • procesor NVIDIA T30, 2 GB of RAM;
  • Wi-Fi, Bluetooth 4.0;
  • dwie kamery 720p HD - przód/tył,
  • dwa mikrofony, głośniki stereo;
  • USB 2.0, gniazdo microSDXC, wyjście wideo HD, gniazda jack dla zestawu słuchawkowego, gniazdo do podpięcia klawiatury (Touch Cover lub Type Cover);
  • czujnik oświetlenia, akcelerometr, kompas, żyroskop (ważne dla senatorów);

Klawiatura za sto dolarów

Komentatorom nie umknął fakt, że stosunkowo drogim dodatkiem do Surface będzie wyróżniająca to urządzenie płaska klawiatura. Trzeba będzie za nią dopłacić co najmniej 100 dolarów, a jeśli przyjdzie nam do głowy dokupić ją po pewnym czasie do urządzenia bez klawiatury, trzeba będzie zapłacić 120 dolarów. W tej samej cenie będzie można zakupić tzw. Type Cover, czyli klawiaturę z ruchomymi klawiszami, podobną do tradycyjnej.

Surface

Sonda
Cena Surface jest...
  • zbyt wysoka
  • zbyt niska
  • rozsądna
wyniki  komentarze

O cenach Surface nie wiemy jeszcze absolutnie wszystkiego. Na rynku mają się pojawić także urządzenia dla Windowsa 8 Pro z procesorem Intel Core i5 oraz 4 GB RAM.

Warto też pamiętać, że na rynku mają się pojawić nowatorskie urządzenia z Windowsem RT od producentów innych niż Microsoft, które jednak nie będą klonami iPada. Wówczas dowiemy się najważniejszego - czy Microsoft tak skroił swoją ofertę, aby inni producenci OEM mogli z nim cenowo konkurować.

Czytaj: Urządzenia z Windowsem RT będą zawsze włączone. Nie będą klonami iPada


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

KielceCom (Social)Media

Źródło: Microsoft