Figurki zmarłych niedawno Steve'a Jobsa i Amy Winehouse, a także premiera Włoch Mario Montiego i jego poprzednika Silvio Berlusconiego przygotowali w tym roku twórcy szopek z Neapolu. Cała szopka ze znanej pracowni kosztuje 10 tysięcy euro.
reklama
Neapolitańscy szopkarze od lat przygotowują figurki znanych osobistości świata polityki, kultury, show-biznesu i sportu, o których najgłośniej było w kończącym się roku. Na wydarzenia reagują błyskawicznie, od razu przystępując do pracy nad podobiznami swych bohaterów.
Wieloetapowa praca nad figurką z szopki trwa nawet 10 dni - począwszy od stworzenia jej modelu z gliny poprzez wypalanie w piecu elektrycznym w temperaturze 950°C przez cały dzień, dorobienie nóg i rąk z drewna czy wreszcie "wizytę" u krawca, czyli uszycie stroju z prawdziwego materiału. Najdroższe egzemplarze w szatach ze specjalnie prasowanego jedwabiu kosztują od 500 do 600 euro.
- Pracujemy 10 miesięcy w roku, by robić interesy tylko w listopadzie i grudniu - tłumaczy jeden z najbardziej znanych neapolitańskich szopkarzy, 29-letni Genny Di Virgilio, który prowadzi pracownię założoną w 1831 roku. To on przygotował figurki współtwórcy koncernu Apple Steve'a Jobsa i piosenkarki Amy Winehouse natychmiast po ich śmierci. W pracowni Virgilio, który przywiązanie do pradawnej sztuki szopkarskiej łączy z nowoczesnymi akcentami, pełna klasyczna szopka kosztuje 10 tysięcy euro.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*