Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Stat24 przestanie grać z użytkownikami w kotka i myszkę? (Akt. 2)

22-07-2009, 10:46

Kilkukrotnie Dziennik Internautów opisywał już problem użytkowników darmowych statystyk Stat24, którym operator obiecał w listopadzie 2008 dzielić się zyskami z emisji reklam na ich stronach. Niestety, od tego czasu firma unikała rozliczeń jak ognia. Od wtorku, 21 lipca 2009 r. być może się to zmieni.

robot sprzątający

reklama


Do tej pory, gdy użytkownicy pytali obsługę serwisu o termin rozliczeń, byli najczęściej zbywani stwierdzeniem "wkrótce", choć czasami podawano, że możliwość rozliczeń pojawi się wraz z końcem czerwca. Jednak i ten termin nie został dotrzymany. W tym czasie emisja reklam trwała w najlepsze, a co więcej miała ona nawet formę toplayerów - czyli okienek omijających standardowe blokady popupów, wyświetlanych w warstwach CSS.

Sytuacja ta ma szansę ulec zmianie, gdyż po raz pierwszy padły konkrety co do daty uruchomienia programu parterskiego (nazwanego Netshare), w ramach którego mają nastąpić rozliczenia z użytkownikami. Jak zapewnił redakcję Dziennika Internautów Rafał Janik z firmy Redefine (która w zeszłym roku przejęła Stat24), planowo ma to nastąpić już we wtorek 21 lipca.

Rafał Janik zapowiedział również usprawnienie procesu komunikacji pomiędzy obsługą serwisu a użytkownikami, jednocześnie zaznaczając, iż firma nie miała sygnałów o problemach komunikacyjnych, jakie mieli użytkownicy w ciągu ostatniego pół roku.

Daleko od ideału

Z tego, co udało się ustalić redakcji DI, użytkownikom w zamian za emisje będą przydzielane punkty, które będą oni mogli wydać na dwa sposoby - bądź to wymienić na gotówkę, bądź na nagrody.

Osoby, które posiadają kilka lub kilkanaście witryn ze statystykami Stat24, mogą jednak nie być zadowolone z faktu, że na razie nie będzie możliwości łączenia rachunków z różnych kont (takie działanie mogłoby przybliżyć próg wypłaty, a ponadto byłoby znacznie wygodniejsze).

- Już pracujemy nad możliwością łączenia witryn monitorowanych stat24 w jedno konto w Programie Partnerskim Netshare - mówi Rafał Janik, zaznaczając, iż na razie za wcześnie, aby deklarować jakiekolwiek terminy. - Łączenie witryn w jedną grupę działa dla każdego konta zakładanego bezpośrednio w Netshare.

Co może zirytować osoby cierpliwie czekające przez ostatnie miesiące na realizację obietnic o podziale zysków z emisji agresywnych form reklamy, Stat24 nie planuje rekompensat za ponad półroczne opóźnienie w wypłatach. Tu należy zaznaczyć, iż wspomniane wyżej toplayery są zazwyczaj jednymi z najdroższych kreacji.

Inwazyjność

Jak już zostało powiedziane, reklamy emitowane przez Stat24 mają formę omijających blokady okienek. Na razie nie udało się nam dowiedzieć, czy Stat24 prowadziło testy mające na celu sprawdzenie, jaki udział kliknięć w reklamy tego typu są kliknięciami w... zamykający krzyżyk.
Testowano tak zwane konwersje, czyli realizację konkretnych akcji po kliknięciu na reklamę. Zdaniem Rafała Janika wyniki były zadowalające.

Tu jednak warto zauważyć, iż testy prowadzone przez wiele agencji interaktywnych wskazują na to, iż dużo skuteczniejsze pod tym względem są reklamy nieinawazyjne.

Warto dodać, że Stat24 nie zamierza ograniczać się do emisji reklam typu toplayer. W ofercie ma także pojawić się usługa "wklej/zarabiaj", która pozwoli umieszczać na stronie tradycyjne formy reklamy internetowej (billboardy, rectangle).

- Funkcja ta docelowo będzie pozwalała wyłączać reklamy na warstwie. Chcemy tym samym rozwijać się w kierunku, który jest pożądany zarówno przez wydawców, jak i reklamodawców - powiedział Dziennikowi Internautów Rafał Janik. Jednak możliwość całkowitego zastąpienia toplayerów zwykłymi bannerami jest póki co tylko w planach. Początkowo ma być tylko możliwością wstawienia dodatkowych kreacji.

Rafał Janik zaznacza przy tym, że Netshare nie będzie skierowany wyłącznie do użytkowników Stat24. Z funkcji "wklej/zarabiaj" będą mogli korzystać również właściciele witryn nie używających statystyk firmy.

Koszta emisji

Rafał Janik udostępnił też redakcji Dziennika Internautów dane na temat średniego współczynnika CPM (czyli kosztu za tysiąc wyświetleń reklamy) dla dotychczas przeprowadzonych w Netshare kampanii w poszczególnych grupach tematycznych.

Jak się okazało, najwyższe stawki odnotowano w emisjach na stronach powiązanych z turystyką (0,35 PLN) i motoryzacją (0,30 PLN). Za nimi uplasowały się strony z kategorii biznes, rozrywka, społeczności i zdrowie (wszystkie po 0,20 PLN). Natomiast najsłabiej wypadły strony z kategorii edukacja (0,13 PLN), IT i media (po 0,12 PLN) oraz nieskategoryzowane (0,09 PLN).

Obecnie - według informacji udzielonych przez Rafała Janika - w systemie jest zrzeszonych 335 tysięcy witryn.

Miejmy nadzieję, że tym razem termin wprowadzenia zmian okaże się czymś więcej, niż zapowiedzią.

AKTUALIZACJA (22.07.2009)

Strona programu Netshare jako taka została wczoraj uruchomiona, jednak z poziomu kont statystyk Stat24 nadal nie było możliwości zapoznania się z rozliczeniami. Jedyna zmiana w interfejsie polegała na tym, że po wylogowaniu z panelu można było bądź jednym kliknięciem wrócić do danych statystycznych (bez ponownego wprowadzania hasła), bądź... dokończyć wylogowywanie dodatkowym kliknięciem. Obecnie (środa, 8.40 rano) trwa jednak przerwa konserwacyjna.

Przy okazji - biorąc pod uwagę wspomniane kwoty CPM - warto się zastanowić, czy właściciel dobrej strony WWW nie pozyska korzystniejszej oferty choćby poprzez... Allegro.

AKTUALIZACJA 2

Aby zapoznać się z danymi rozliczeniowymi, należy zalogować się za pomocą loginu i hasła ze Stat24 na stronie Netshare.pl. Co jednak ciekawe, w przypadku niektórych kont dane są wyzerowane. Na pozostałych natomiast kwoty bywają co najmniej zaskakujące, czego przykładem jest komentarz jednego z naszych czytelników:

"Ludzie, za wyświetlenie około 100 TYSIĘCY reklam, które atakowały portal przez pół roku w podsumowaniu wyszło że zarobiliśmy 5.42pln !!!

Oczywiście chciałem się do nich dodzwonić i skończyło się na tym, że musiałem podać swoje dane i się ze mną skontaktują "prawdopodobnie jeszcze dzisiaj".

Na razie uznaję, że coś im się pomyliło ale jeśli nie to skandal!"


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl