Stały internet od Dialogu na łączach TP SA
Od pierwszego lipca Telefonia Dialog rozpoczyna sprzedaż usług internetowych DialNet świadczonych w oparciu o sieć TP SA. DialNet Global zostanie uruchomiony w 27 strefach numeracyjnych i obejmie niemal połowę mieszkańców Polski.
Regionalne punkty dostępu do usługi rozpoczną działanie w Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Bydgoszczy, Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. W kolejnych miesiącach obszar dostępności usługi będzie sukcesywnie powiększany.
- Uruchomienie usługi trwało osiem miesięcy głównie ze względu na fakt, że nasze sieci transmisji danych funkcjonują w dwóch różnych technologiach, co utrudniało techniczną część projektu, wymagając wybudowania od podstaw punktów styku - mówi Sławomir Szych, prezes zarządu Telefonii Dialog.
Jak dodaje Szych, operator chciał mieć także w pełni opracowane i sprawdzone procedury przejmowania klientów i uruchamiania usług internetowych w określonych umowami terminach, bez technicznych problemów. Formalności po stronie klienta mają być ograniczone do minimum (wystarczy podpisać umowę z Dialogiem), a cały proces ma być dla niego praktycznie nieodczuwalny - zapewnia prezes Dialogu.
Użytkownicy będą mogli wybrać jedną z czterech dostępnych opcji prędkości usługi: 512 kbps, 1 Mbps, 2 Mbps i 6 Mbps. Nie będzie żadnych limitów w ilości pobieranych i wysyłanych danych, a adres IP będzie przydzielany dynamicznie.
Cenowo DialNet Global jest porównywalny z szerokopasmowym dostępem do internetu oferowanym przez innych operatorów, a wysokość abonamentu zależy od okresu, na jaki klient podpisze umowę z operatorem:
Jak zapewniają przedstawiciele Dialogu powyższe ceny są stałe przez cały okres korzystania z usługi, zarówno w umowach bezterminowych, jak i czasowych.
Nowością w stosunku do innych tego typu usług będzie możliwość zawieszenia usługi na okres od 1 do 3 miesięcy, np. w przypadku dłuższego wyjazdu.
Do końca 2007 roku Dialog zamierza pozyskać 30 tys. klientów DialNet Global. Obecnie z usługi dostępu do internetu poprzez Dialog korzysta około 120 tys. użytkowników.
Wkrótce uruchomiona zostanie infolinia przeznaczona specjalnie dla zainteresowanych usługą DialNet Global. Pod numerem 801 703 503 będzie można uzyskać szczegółowe informacje dotyczące oferty Dialogu. Uruchomiony też zostanie portal internetowy służący do samodzielnego zarządzania usługą.
DialNet Global będzie dostępny w strefach numeracyjnych 012, 018, 041, 032, 033, 034, 077, 061, 062, 063, 065, 067, 068, 095, 052, 054, 056, 022, 023, 024, 025, 029, 046, 042, 043, 046, 071.