Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firma oferuje dokonywanie płatności kartą kredytową za zakupy z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Usługa najwyraźniej się przyjmuje - korzysta z niej coraz więcej osób, pojawiają się nowi partnerzy, są też środki na działalność i rozwój.

robot sprzątający

reklama


Square to powstała w lutym 2009 roku firma oferująca dokonywanie płatności kartą kredytową z wykorzystaniem iPhone'a, iPada oraz telefonów pracujących na systemie operacyjnym Android. Do korzystania z tej możliwości potrzebny jest czytnik kart, a także dedykowana aplikacja. Usługa dostępna jest w tym momencie jedynie dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych, jednak na tyle szybko zyskuje popularność, że jej ekspansja za granicę wydaje się jedynie kwestią czasu.

>> Czytaj także: Płatności mobilne... za pomocą głosu

Sonda
Czy koncepcja firmy Square się przyjmie?
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

Jack Dorsey, dyrektor generalny firmy, ogłosił właśnie na Twitterze, że Square po raz pierwszy osiągnął wartość realizowanych dziennie transakcji na poziomie miliona dolarów. Na jesieni zeszłego roku ich wartość wynosiła kilka milionów dolarów tygodniowo, widać więc systematyczny wzrost. Inwestorzy widzą najwyraźniej potencjał w Square, gdyż na początku stycznia firma zdobyła finansowanie na poziomie 27,5 milionów dolarów - podaje TechCrunch. Transakcja ta ustaliła wartość firmy na poziomie około 240 milionów dolarów.

Keith Rabois, dyrektor operacyjny Square, spodziewa się, że w pierwszym kwartale 2011 roku firma zrealizuje transakcje o wartości 40 milionów dolarów. Biorąc pod uwagę prowizję w wysokości 2,75%, kwartalne przychody oszacować można na poziomie 1,1 miliona dolarów. Firma zyskuje obecnie około 100 tysięcy partnerów każdego miesiąca, na jesieni zeszłego roku liczba ta była trzykrotnie niższa.

Póki co Square nastawia się na mniejszych handlowców. Kluczowe dla osiągnięcia trwałej rentowności będzie jednak pozyskanie większych sklepów, a także sieci. Krok ten wymaga jednak dużego przygotowania, przede wszystkim logistycznego. Niewykluczone też, że konieczne będzie stworzenie specjalnej oferty dla większych podmiotów - niższa prowizja powinna jednak zostać zrekompensowana dzięki efektowi skali.

>> Czytaj także: Za gadżety na komórkę zapłacisz przez SkyCash


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TechCrunch, Square