Spotkanie blogujących rzeczników Orange i Play

25-09-2009, 20:40

Blog to narzędzie pozwalające nadążyć za przekłamaniem lub fałszywymi informacjami, twierdzą blogujący rzecznicy prasowi sieci Orange i Play - Wojciech Jabczyński i Marcin Gruszka. Do konfrontacji doszło podczas wrześniowego spotkania Poznań PR, które poświęcone było znaczeniu prowadzenia bloga korporacyjnego.

W połowie września, w pubie Someplace Else poznańskiego Sheratona spotkało się dwóch blogerów - Wojciech Jabczyński i Marcin Gruszka, rzecznicy polskich firm telekomunikacyjnych Orange i Play. Spotkanie upłynęło w formie konfrontacji zaproszonych gości.

Obaj Panowie zgodnie stwierdzili, że blog jest narzędziem pozwalającym nadążyć za przekłamaniem lub fałszywymi informacjami. Poprzez blog wiele rzeczy można wytłumaczyć w sobotę o 23, kiedy cała komunikacja kryzysowa odpoczywa i śpi - mówił Jabczyński, który pisze firmowego bloga samodzielnie.

Pisanie bloga korporacyjnego wiąże się nie tylko z dużym zaangażowaniem, ale również z pracą sztabu specjalistów. Marcinowi przy pisaniu bloga pomaga Albert (ksywka Peszek) oraz Ewa Sankowska, której rzecznik dyktuje czasem wpisy przez telefon.

Blogerom zwykle nie podoba się, gdy ktoś próbuje ingerować w ich treści. Mam to szczęście, że moimi bezpośrednimi przełożonymi są anglojęzyczni prezesi, którzy nie mogą czytać na bieżąco tego, co piszę – powiedział Marcin Gruszka. - Rzadko muszę korzystać z rekomendacji któregoś z członków zarządu. Tylko w przypadku spraw strategicznych, np. w sytuacji próby wyjaśnienia sprawy dotyczącej problemów z przenoszeniem numerów z Play do Plusa - dodał.

Nie wszyscy jednak mają tyle szczęścia, by cieszyć się pełną wolnością słowa i poruszanej tematyki na blogu. My, w porównaniu do Play, jesteśmy spółką giełdową i są sprawy, o których nie mogę pisać, jeśli nie chcę iść do pośredniaka szukać pracy – tłumaczył Jabczyński.

Poznań PR to inicjatywa mająca na celu integrację poznańskiego środowiska osób zajmujących się szeroko pojęta komunikacją. Organizatorem spotkań jest Agencja Płodni.com.



Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.

© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.