Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W pierwszym tygodniu września na sklepowe półki trafiła gra SPORE, która pozwala sterować procesem ewolucji od najprostszych form po najbardziej skomplikowane gatunki. Zaraz po premierze w trasę po Polsce ruszyły dwie mobilne bazy dowodzenia wszechświatem. Dziennik Internautów odwiedził dziś jedną z nich.

robot sprzątający

reklama


Pomysłodawcą gry jest Will Wright, który ma na swoim koncie takie hity, jak SimCity czy seria The Sims. SPORE wydaje się kolejnym przełomowym projektem - zabawę zaczynamy od tworzenia mikroorganizmów, kończymy kolonizacją całych planet. Najbardziej unikalnym elementem gry są towarzyszące jej kreatory - zapewniał w wywiadzie dla serwisu GameCorner jej autor.

W ramach promocji o zaprojektowanie własnych stworów poproszono kilkadziesiąt gwiazd muzyki i ekranu. Na specjalnej stronie internetowej można zobaczyć kreacje takich osobistości, jak Carlos Santana, David Lynch czy Elijah Wood. Na stronę Sporpedii trafiają natomiast stwory wykonane przez graczy z całego świata - w chwili pisania tego tekstu było ich ponad 17 mln (od czerwca internauci mogli pobierać edytor SPORE: Fabryka stworów).

Stoisko SPORE w Galerii Białej - Białystok
fot. DI - Stoisko SPORE w Galerii Białej - Białystok
Na co mogą liczyć osoby, które wybiorą się na imprezy organizowane przez dystrybutora gry w centrach handlowych na terenie całej Polski? Dziennik Internautów odwiedził w niedzielę Galerię Białą w Białymstoku. Stoisko SPORE, obsługiwane przez sześciu młodych ludzi, wzbudzało średnie zainteresowanie kupujących. Osiem laptopów, na których można było wypróbować grę, oblegali nastolatkowie.

Najmłodsi mogli lepić stwory z modeliny
fot. DI - Najmłodsi mogli lepić stwory z modeliny
Daria Fabich, hostessa zatrudniona do promocji przez agencję Activ.pl, wytłumaczyła, że nie ma żadnego limitu, jeśli chodzi o czas grania - najbardziej wytrwali okupowali komputery po kilka godzin. Młodsze dzieci mogły się pobawić w lepienie stworów z modeliny. Na zainteresowanych akcją czekały różne gadżety, ufundowane przez firmę Coca-Cola HBC Polska, takie jak smyczy, notesy itp. Można było także zrobić i wydrukować sobie zdjęcie ze stworem SPORE.

Chętnych do wypróbowania gry nie brakowało
fot. DI - Chętnych do wypróbowania gry nie brakowało
Anita Zmitrowicz, koordynatorka promocji w Białymstoku, poinformowała, że liczba osób odwiedzających stoisko wahała się od 20 do 50 na godzinę, w zależności od pory dnia. Nie przełożyło się to jednak na zakup samej gry, co należy przypisać wysokiej cenie, dochodzącej nawet do 179 zł. Zniechęcać może również zastosowany przez Electronic Arts system DRM o nazwie SecuROM, który nie tylko utrudnia skopiowanie płyty, ale nie pozwala też użytkownikowi zainstalować SPORE więcej niż trzy razy. Przy każdej kolejnej próbie nabywca musi się skontaktować z producentem, żeby uzyskać nowy kod aktywacyjny.

Dotychczas mobilne bazy dowodzenia wszechświatem odwiedziły Poznań, Gdańsk, Wrocław i Białystok. Harmonogram kolejnych imprez SPORE CAPPY TOUR przedstawia się następująco:

  • 19-21 września: Galeria Plejada – Sosnowiec
  • 26-28 września: Centrum Handlowe Focus Park – Rybnik
  • 3-5 października: Galeria Plaza – Ruda Śląska
  • 3-5 października: Centrum Handlowe Galaxy – Szczecin
  • 10-12 października: Centrum Handlowe Manufaktura – Łódź
  • 10-12 października: Galeria Focus – Bydgoszcz

Oficjalna strona internetowa gry SPORE
SPORE Origins w wersji dla iPhone'ów, iPodów i tradycyjnych telefonów komórkowych


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Gotowa jest tylko Japonia

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag SPOREtag kampanie reklamowetag gry komputerowe