Stworzona przez polską spółkę City Interactive gra na komputery PC i konsole podbija światowy rynek. Po miesiącu od debiutu sprzedaż zbliżyła się do pół miliona egzemplarzy.
Od około miesiąca w strzelankę grają użytkownicy komputerów i konsoli Xbox w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, we Francji, w Wielkiej Brytanii, Polsce i Niemczech, a także Rosji, Australii i Nowej Zelandii. Pod względem wyników sprzedaży gra utrzymuje się w pierwszej dziesiątce. Za miesiąc, góra dwa przekroczy pół miliona egzemplarzy. Najlepsze wyniki „Sniper” ma w USA.
Tylko w lipcu przychody notowanej na warszawskiej giełdzie City Interactive – spółki, która stworzyła grę – wyniosły 14 mln zł. Marek Tymiński, jej prezes i większościowy udziałowiec, przyznaje, że to zasługa „Snipera”. Ta gra zarobi więcej niż wszystkie inne polskie gry – mówi „DGP”.
Dokładnej kwoty nie ujawnia, ale według szacunków analityków może to być nawet 30–40 mln zł. Koszt stworzenia gry wyniósł około 3 mln zł. W osiągnięciu wysokich zysków pomóc ma model biznesowy, który wybrała spółka.
– W przeciwieństwie do innych polskich producentów sami wydajemy grę za granicą. Dzięki temu nie musimy dzielić się wpływami z wydawcami zewnętrznymi, a do tego my decydujemy o strategii promocyjnej – tłumaczy Marek Tymiński.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Sniper kontra Wiedźmin, czyli kolejna polska gra z szansami na globalny sukces
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*