Na nic zdały się akcje protestujących klasowiczów, wklejanie dziwnych kodów, organizowanie petycji. Śledzik - serwis mikroblogowy Naszej Klasy - ma się coraz lepiej i NK wykorzystuje wszelkie swoje atuty, by go spopularyzować. Co ciekawe, Nasza Klasa idzie za ciosem w rozszerzaniu gamy swoich produktów, uruchamiając zamknięte testy komunikatora NKTalk i publikując pierwsze zrzuty ekranu.
reklama
W czerwcu 2009 z mikroblogów w Polsce korzystało prawie 1,2 miliona internautów - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, choć jeszcze rok temu serwisy mikroblogowe cieszyły się trzy razy mniejszym zainteresowaniem. Najpopularniejsze wśród Polaków mikroblogi do Pinger.pl (Grupa o2) - 671 tys. realnych użytkowników, Blip.pl (GG Network) - 329 tys. RU, Twitter - 245 tys. RU oraz Flaker.pl - 43 tys. RU. Już teraz wiadomo, że dzięki Naszej Klasie i jej serwisowi Śledzik wkrótce liczba mikroblogerów w Polsce będzie znacznie większa i prawdopodobnie nastąpi zmiana lidera.
Zaledwie miesiąc od uruchomienia Śledzika serwis ten osiągnął poziom miliona wpisów tygodniowo - poinformowali przedstawiciele Naszej Klasy. To cztery razy więcej niż ma pionier mikroblogingu w Polsce - Blip.pl, w którym taka liczba wpisów pojawia się w ciągu miesiąca. Co ciekawe, w ciągu pierwszych 24 godzin od uruchomienia użytkownicy Śledzika zamieścili 1,66 mln wpisów - powiedział Dziennikowi Internautów Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i PR.
Wiele z wpisów na Śledziku to jednak protesty i nieudolne próby wyłączenia go przez klasowiczów za pomocą często zabawnych wpisów i przeklejanych "kodów". Niestety, nie ma na co liczyć, gdyż wszystkie te metody to żart. Poza tym Nasza Klasa na pewno nie zamierza rezygnować z nowego narzędzia, nad którym długo pracowała i które błyskawicznie zyskuje na popularności.
- Podobne protesty miały miejsce przy wprowadzaniu wszystkich nowych funkcji w portalu - od opcji "Goście" do takich elementów, jak ocena zdjęć. Dzisiaj funkcje te są wykorzystywane przez znaczącą część Użytkowników. Z obserwacji bieżącego stanu rzeczy można powiedzieć, iż te dotyczące Śledzika nie mają takiego natężenia. Ze względu na charakter nowego narzędzia, wykorzystywanego do komunikacji w trybie rzeczywistym, są one dużo bardziej widoczne niż poprzednie akcje Użytkowników. W pewnym sensie świadczy to o sile "Śledzika" - tłumaczy Dominik Kaznowski.
Oczywiście są sposoby na to, by "wyciąć" Śledzika ze swojego profilu w Naszej Klasie. Zdaniem Kaznowskiego użytkownicy, którzy usuwają mikrobloga, mogą jednak w przyszłości wiele stracić. - Myślę, że sporo osób nie przemyślało decyzji o usuwaniu Śledzika. Produkt będzie cały czas rozwijany i w najbliższym czasie pojawią się dodatkowe opcje pozwalające na złagodzenie jego funkcjonowania oraz ustawienia indywidualnych preferencji. Myślę również, że Śledzik będzie wykorzystywany do ciekawych konkursów oraz przyciągnie całą rzeszę interesujących autorów, których zwyczajnie warto śledzić - mówi Dominik Kaznowski.
Na pewno konta popularnych osób. Najpopularniejszym obecnie profilem na Śledziku jest konto kabaretu Łowcy.B. Każdą wiadomość publikowaną przez kabaret śledzi pół miliona osób. To jak dotychczas rekordowa liczba śledzących w polskim internecie. Łowcy.B zdołali zgromadzić przed monitorami tak dużą publiczność w ciągu zaledwie 4 tygodni. Liczba śledzących całkiem imponująca, biorąc pod uwagę polskie warunki i "tradycje" mikroblogingu. Warto przy tym miejscu wspomnieć, że zaledwie pół roku temu dwóch użytkowników najpopularniejszego na świecie serwisu mikroblogowego - Twitter.com - walczyło o miano pierwszego konta z milionem obserwujących.
Drugim profilem pod względem popularności jest konto Anny Dymnej. Wpisy aktorki czyta 330 tys. osób, a 290 tys. użytkowników śledzi wpisy Agnieszki Włodarczyk. Na Śledziku piszą także inni celebryci, jak Krzysztof Ibisz, Robert Moskwa czy Łukasz Zagrobelny. Przedstawiciele serwisu zapewniają, że każdego tygodnia do śledzikowania dołączają kolejne znane osoby.
- Jasno widać, że Śledzik może być bardzo skutecznym narzędziem marketingu. Liczby mówią same za siebie. Czekamy, kiedy zostanie przekroczona bariera miliona osób śledzących pojedyncze konto. Jestem przekonany, że stanie się to przed końcem roku – mówi Dominik Kaznowski.
Dziennik Internautów dowiedział się, że Nasza Klasa wysłała propozycje współpracy do większej grupy osób publicznych. Część rozmów jest cały czas realizowana. Czy sposobem na popularność Śledzika są właśnie gwiazdy? Nie jest naszym celem przyciąganie gwiazd. Myślę, że każdy artysta, pisarz czy osoba dla której wizerunek osobisty jest istotną częścią życia doceni skalę możliwości, jaką oferuje Śledzik - wyjaśnia Kaznowski. Powoli zaczynają się do nas zgłaszać zainteresowani śledzikowaniem. Wkrótce również zwykli internauci odkryją moc Śledzika - dodaje.
Co zatem jeszcze może zachęcić ponad 13-milionowe audytorium Naszej Klasy do mikroblogowania? Przedstawiciele NK informują, że od tygodnia portal udostępnia usługę umożliwiającą polecanie ciekawych stron w sieci znajomym na Śledziku (przykład na dole tekstu, obok przycisku Wykopu). Gadżety są dostępne dla wszystkich zainteresowanych na stronie Sledzik.pl. Ponadto już w najbliższych tygodniach na Śledziku zostaną uruchomione kanały tematyczne, dzięki którym będzie można śledzić nie tylko osoby, ale również bieżące informacje, wiadomości sportowe, aktualności z rynku muzycznego czy filmowego.
- Obecnie prowadzimy rozmowy z wydawcami serwisów zainteresowanych prezentacją swoich treści użytkownikom NK. Prawdopodobnie w ciągu kilku najbliższych tygodni rozstrzygnie się ostateczny kształt nowej funkcji - mówi Dominik Kaznowski.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|