Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Może się to okazać jedynym sposobem na utrzymanie darmowej usługi dzwonienia między użytkownikami komunikatora. Szef firmy twierdzi, że ma ich wsparcie.

Do tej pory firma reklamowała jedynie własne produkty w aplikacji przeznaczonej dla systemów operacyjnych Microsoftu. Teraz może się to jednak zmienić. Z wywiadu, jaki przeprowadził brytyjski serwis Telegraph, wynika, że firma poważnie zastanawia się nad podjęciem współpracy z firmami zewnętrznymi, które dostarczałyby reklamy. Obecnie jedynym źródłem dochodu Skype'a są abonamenty telefoniczne, a także możliwość dzwonienia na telefony stacjonarne i komórkowe. Rozmowy między dwoma użytkownikami są bezpłatne.

Z komunikatora korzysta na całym świecie 560 milionów osób, z których 20 milionów jest zawsze online. Jak widać jednak, taki potencjał nie wystarcza, by firma zarabiała wystarczająco dużo. Koszty utrzymania infrastruktury rosną, co wynika ze zwiększającego się popytu na usługi VoIP. Najbliższe lata mają przynieść dalszy wzrost - aby jednak sprostać oczekiwaniom konsumentów konieczne są inwestycje.

>> Czytaj także: Skype: nowe stawki i grupowy czat wideo

Sonda
Pomysł wprowadzenia reklam w Skype
  • podoba mi się
  • nie podoba mi się
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Na początku roku Dziennik Internautów informował, że użytkownicy komunikatora mieli wydzwonić 54 miliardy minut, o 63 procent więcej niż rok wcześniej. Co ważne, tendencja jest wzrostowa. Tradycyjni operatorzy z kolei mogli się pochwalić łączną liczbą 406 miliardów minut. Skype jest więc zdecydowanie największym pod tym względem dostawcą usług telekomunikacyjnych.

Nie wiadomo, w jakiej formie reklamy miałyby zostać do Skype'a wprowadzone. Możliwości jest kilka - komunikaty w czasie czekania na połączenie, w czasie samej rozmowy, a także w okienku dialogowym. Dyrektor generalny firmy - Josh Silvernam - jest zdania, że użytkownicy poprą to rozwiązanie, gdyż oczekują, iż rozmowy nadal pozostają bezpłatne.

Utrzymanie bezpłatnych usług dla wszystkich użytkowników wydaje się być zadaniem trudnym. Dlatego też coraz częściej firmy wprowadzają zaawansowane usługi dla bardziej wymagających klientów. Tak w połowie kwietnia zrobił m.in. Twitter, przedstawiając reklamy kontekstowe. W jego jednak przypadku chodziło o rozpoczęcie zarabiania na swojej działalności. Skype szuka dodatkowych możliwości.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *